Χμμμμμμμμ
οι δύο μεγάλοι και μέχρι στιγμής ανίκητοι αντίπαλοι του αεροβόλου, είναι
α) η βαρύτητα
β) ο αέρας
Το 70-80% των βλημάτων για αεροβόλα οφελείται από αργές ραβδώσεις. Το ίδιο επίσης και τα βαριά διαμετρήματα.Η Α Α ξεκίνησε με twist rate 1/10'' και κατέληξε σε 1/40''.
Μέχρι σήμερα δεν έχει βρεθεί κάνη σωστά κατασκευασμένη με 12 grooves που να ρίχνει καλύτερα από εξίσου κατάλληλα κατασκευασμένη κάνη αλλά με 4 τουλάχιστον grooves.
O Neigel allen έπαθε πλάκα με το WEBLEY PARADIGM όσον αφορά την ευστοχία της κάνης (γιατί η ευστοχία είναι της κάνης, εφόσων εξαλείψεις διάφορες άλλες παραμέτρους). Βασισμένη στις κάννες PARADOX η κάννη της WEMBLEY δεν είχε ραβδώσεις αλλά αυλακώσεις ευθείες παράλληλες με τον άξονα της κάνης, νομίζω 8 τον αριθμό.
Η smoothtwist δεύτερης γενιάς διαπρέπει και στα μεγάλα διαμετρήματα. Δείτε τι κάνει το Boss σε .30 call στα 80-00 μέτρα και τι κάνουν κάτι άλλα με τιμή φωτιά. Επίσης να πω ότι ο John Bowcket προσπαθεί εδώ και χρόνια να φτιάξει-εξελίξει-τελειοποιήσει ένα αεροβόλο σε .30 cal (κάτι κυκλοφορεί στο ίντερνετ) και τελικά συνηδειτοποιεί ότι δεν φταίνε οι κάνες που δεν επιτυγχάνεται ευστοχία (ειδικά στα μεγάλα διαμετρήματα ), αλλά τα σφαιράκια, δηλαδή η κατασκευή, το σχήμα, το υλικό, η μάζα ,το DC
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient αλλά και το BC
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_coefficientΘεωρώ λοιπόν ότι τα μεγάλα ονόματα, τουλάχιστον αυτά τα οποία αναφέρουμε, δεν έχουν προχωρήσει σε βάθος.
Ούτε τα μικρά ονόματα, αλλά από αυτά δεν έχεις απαιτήσεις.
Σταδιακά τσοκαρισμένες κάνες ,ανάλογα με τη βολίδα απογοητεύουν η συναρπάζουν.
Ατσοκάριστες κάνες συμπεριφέρονται πολλές φορές καλύτερα από τις ίδιες κάνες αλλά τσοκαρισμένες.
Εάν όλα πάνε καλά, δηλαδή σωστά ζυγισμένα πλυμένα σφαιράκια, μετρημένα και με σωστή είσοδο στον χώρο της κάνης, regulator η ελατήριο με consistancy στις βολές, κατάλληλα σκοπευτικά και άλλα πολλά, πόσο επηρεάζουν όταν τελικά μια λάθος κάνη τα κάνει θάλασσα;..........................
Λέω λοιπόν.....ένα αεροβόλο το οποίο ρίχνεις, έχεις σημαδέψει σωστά και πάει κέντρο στα 25 μέτρα και ξαναρίχνεις και ξαναπάει και ξαναρίχνεις 2-3 φορές και δεν πάει....τι φταίει;
Flyers; o σκοπευτής; η παρτίδα με τα σφαιράκια; η πεθερά σου;
Αν εξαιρέσω την ποιοτικότερη κατασκευή ενός μη κινέζικου αεροβόλου δεν μπορώ να πάρω μιά καρέκλα και να μπω να κάτσω μέσα στην κάνη του ενός η του άλλου αεροβόλου και να προσπαθώ να καταλάβω τι γίνεται εκεί μέσα. από την άλλη να μαζευτούμε στο Σχιστό όλοι με κινέζικα τούρκικα αγγλικά γερμανικά ισπανικά και να αρχίσουμε τις κόντρες;
Στο χαρτί τον μεγαλύτερο ρόλο για εμένα τον έχει η σκανδάλη και η οφθαλμίδα. Δεν θεωρώ ότι η κάνη του όπλου των 1000-1700 ευρό ρίχνει πιό εύστοχα από την κάνη του όπλου των 200-300 ευρό.
Απαραίτητη προυπόθεση να υπάρχουν αξιοπρεπή σφαιράκια και καλά ρυθμισμένα όπλα.
Το πιό εύστοχο ελατήριο που έχω ρίξει ήταν ένα ΒΑΜ-40 .22 cal αγορασμένο το 2007. Στο Σχιστό πριν καμιά πενταετία τουλάχιστον, στα 25 μέτρα έριχνε ο ΜΑΣΤΟΡΑΣ με ένα ΗW100 και εγώ του ξεχείλωνα επανηλειμένως την τρύπα στον στόχο. Στα 21 μέτρα σε κλειστό χώρο 14 σφαιράκια έκαναν επαναλαμβανόμενα μία τρύπα από 2,5 mm ctc μέχρι και 3,3. Δεν το έχω ξαναδεί ποτέ με κανένα ελατηρίου.
Γιατί το έδωσα; Δεν ξέρω. Μπορεί να με επηρέασαν κάποιοι που μόλις με έβλεπαν στο Σχιστό φώναζαν: καλώς τον Κινέζο
Προσυμπιεσμένο δεν έχω ακόμα αλλά με όσα έχω ρίξει και έχω ρίξει χιλιάδες βολές, δεν έχω συναντήσει κάποιο που να μη με προβληματίσει έστω και ελάχιστα και μιλάω για τα πολύ ακριβά.
Τώρα τα φθηνά η οικονομικά, συνήθως θέλουν κορώνα -όχι ότι και τα άλλα δεν θέλουν - και μια καλύτερη σε αίσθηση και σαφήνεια σκανδάλη πάντως μέχρι στιγμής ακριβό hi-tech η πολυτελείας p.c.p δεν με έχει ενθουσιάσει τόσο ώστε να πω, τέρμα αυτό είναι. Ελατήριο ναι, αλλά απογοητεύτηκα αφού κανένα δεν έκανε ποτέ ότι έκανε το ΒΑΜ 40, αλά ας πούμε ότι αυτό ήταν μία εξαίρεση, ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη.
Έχω πειστεί ότι ελατήρια φτηνά και ελατήρια ακριβά σήμερα με τις γνώσεις που έχουμε στη ρύθμιση τους και στο να τα φέρουμε στα μέτρα μας, παίζουν στα ίσα. Το ίδιο και προσυμπιεσμένα φθηνά με προσυμπιεσμένα ακριβά. Αρκεί να έχουν γίνει κάποιες εαπαραίτητες και σωστές επεμβάσεις και δεν μιλάω για αλλαγές κάννης κοντακίου και τέτοια.