Ξέθαμα του τόπικ γιατί το σκεφτόμουν τελευταία (για ΒΑΜ 22)
Υπάρχει ένας πειρασμός,165€ απ' τη μία που θα γίνουν 200 (κάτι θα χρειαστεί)
και 500€ απ την άλλη μαζί με κάποιον αντάπτορα και μια τρόμπα.
Ας υποθέσουμε τώρα ότι δεν υπάρχουν τα 500 γιούρος.
Το 90 το είχα και έχω γράψει στο ανάλογο τόπικ,φαρμακερά εύστοχο στα 19 πδβρα που το έπαιζα,
τα άλλα παιδιά που το 'χουν το ρίχνουν στα 21 πδλβρα και όντως το όπλο είναι εύστοχο,
το 'χουμε δει όλοι με τα μάτια μας.
Το 22 δεν το έχω (έχουμε) δεί οπότε θέλει λίγο ψάξιμο.
Λοιπόν από θέμα δύναμης,75cc το 90,56cc το 80άρι και 78cc το ΒΑΜ 22
Η δύναμη λοιπόν θέλει αέρα,90άρι και 22 είναι κοντά.
Για να πάρεις αέρα όμως θες όγκο,ο όγκος είναι 3.14 x διάμετρο x διαδρομή.
Διάμετρο τα δύο hw είναι 30άρια και το βαμ είναι 29 χιλιοστά.
Διαδρομή τώρα,10.5 για το 90άρι,8εκ. για το 80άρι και σχεδόν 12!!! εκ. για το 22
Το 22 λοιπόν έχει τη διαδρομή που έχουν τα χατσαν 125 και 135 !!!
Η διαδρομή τώρα είναι ένα από τα πιο βασικά πράγματα για αυτό που λέμε lock time,
δλδ πόσος χρόνος μεσολαβεί απ' τη στιγμή που θα πατήσουμε τη σκανδάλη
έως ότου το βλήμα βγεί από την κάνη.
Θα μου πείτε ο χρόνος αυτός είναι πολύ μικρός έτσι κι αλλιώς και θα 'χετε δίκιο
αλλά σ' αυτόν τον πολύ μικρό χρόνο συμβαίνουν πολλά πράγματα όπως
το όπλο στρίβει ελάχιστα απ' τη σκανδάλη,το όπλο χοροπηδάει απ' την ανάκρουση,
το όπλο στρίβει απ' την εκτόνωση του ελατηρίου κτλ.
Όσο πιο μικρός είναι ο χρόνος (το lock time) τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχουμε
το όπλο να ρίξει εκεί που σημαδεύουμε.
Με 12 εκατοστά διαδρομή και ένα "ζωντανό" όπλο δεν τα βλέπω καλά τα πράγματα.
Επίσης κάτι δε μου έβγαινε στα νούμερα,πολύ δυνατό το 22.
Ειδικά αν σκεφτείτε ότι στο πιο κρίσιμο σημείο της βολής
(όταν το πιστόνι πλησιάζει στο τράνσφερ πόρτ όπου ιδανικά το σφαιράκι πρέπει να βγαίνει
ακριβώς τη στιγμή που το πιστόνι τερματίζει,ούτε νωρίτερα ούτε αργότερα).
Σε αυτό το σημείο λοιπόν το ελατήριο (ή το gas ram) που σπρώχνει το πιστόνι
δίνει σχεδόν μηδενική δύναμη ή την ελάχιστη αν έχει μπεί με προφόρτιση.
Η μόνη λύση για να συνεχίσει το πιστόνι δυνατά (αν θέλουμε δύναμη)
είναι αν έχει μεγάλη ορμή,δηλαδή μαγάλη μάζα,να είναι ΒΑΡΥ.
Το έψαξα λοιπόν,μίλησα και με τον Ξενοφώντα που το είχε και όντως,
το πιστόνι είναι πάνβαρο !!!
Αυτό σημαίνει πολλά πράγματα όπως ανάκρουση και όπως μεγάλο λόκ τάιμ
ακόμα και στην περίπτωση που το χαμηλώσουμε με πιο κοντό ελατήριο.
Κοίταξα μετά στα χαρακτηριστικά του όπλο ότι έχει μήκος 130
Δεν αμφισβητώ τα
Mπορεί ένα ταπεινό και φθηνό κινέζικο αεροβόλο να κοντράρει στα ίσια την μηχανική αρτιότητα ενός γερμανικού κορυφαίου τουφεκιού?
Κατα τη γνώμη μου ναί, και έχει αποδειχθεί και στο παρελθόν αρκετές φορές.
Και για να μη παρεξηγηθώ, το θέμα έχει να κάνει καθαρά και μόνο με τις επιδόσεις στο στόχο και όχι με την ποιότητα των υλικών, τη συναρμογή κτλ κτλ.
Επειδή και εγώ Χριστόφορε το έχω δεί και με Βam 19 και με 26 ήμουν περίεργος να δω αν θα ίσχυε και σε πιο μεγάλα όπλα.
αλλά ταπεινή μου άποψη το 22 δεν ανήκει σ' αυτήν την κατηγορία.
Και νομίζω δε μπορεί να συγκριθεί ούτε με το 90 ούτε με το 80.
Ακόμα και αν κάποιος ελαφρώσει πολύ το πιστόνι για τα 12 εκ διαδρομής δεν μπορεί να κάνει τπτ.
Βλητικά μιλάω πάντα,βλητικά και μόνο.
Βέβαια μπορεί κάποιος να το 'χει ή να το πάρει και να του αρέσει,
περί ορέξεως άλλωστε κολοκυθόπιτα...