Επειδή τις ίδιες απορίες είχα κι εγώ πριν καμιά10αριά χρόνια όταν αποφάσισα να επαναφέρω στην ζωή το εφηβικό μου D27 το οποίο είχε τραβήξει τα πάνδεινα όταν το είχα σαν πιτσιρικάς (κούφιες, πετραδάκια αντί σφαιράκι, πέταμα εδώ κι εκεί, ούτε στάλα λάδι ποτέ κλπ), και επιπλέον το είχε φάει η υγρασία ξεχασμένο στο πατάρι επί 20ετίας, θα σου πω τι αποκόμισα από την διαδικασία.
thanos65, κατ αρχήν, ευχαριστώ πολύ για τις οδηγίες, θα τις κρατήσω για αναφορά όταν αρχίσω.
Και εγώ αρχικά το κόλλημα το έπαθα επειδή μου θύμιζε το αεροβόλο που είχα κάποτε, και γιατί μου φάνηκε όμορφο και καλοφτιαγμένο.
Είχε παντού πολύ σκουριά. Έτριψα τον θάλαμο με ψιλό σύρμα και λάδι πολλές φορές και ναι μεν καινούργιο δεν έγινε αλλά βελτιώθηκε πολύ σε σημείο που δεν ενοχλεί.
Την κάνη την έτριψα με σμυριδόπανο μέχρι να γίνει ασημί και μετά πέρασα 3-4 χέρια cold-bluing με μια πάστα-αλοιφή που λέγεται Perma-blue. Έγινε σαν καινούργια αλλά μερικά χρόνια αργότερα ξαναχρειάστηκε 2-3 περάσματα - χωρίς τρίψιμο αυτή την φορά.
Για την κάνη θα ξεκινήσω με το υγρό αφού το πήρα, αν δεν πετύχει θα δοκιμάσω κάτι άλλο, ίσως αυτό που λες.
Πως είναι η κατάσταση εσωτερικά αναρωτιέμαι και εγώ, αλλά δεν έχω τρόπο να μετρήσω τη δύναμη σαν πρώτη εκτίμηση αν είναι σχετικά οκ.
Επίσης δεν έχω ακόμα τα μέσα (αποσυμπιεστή) ούτε εμπειρία να το πειράξω εγώ αν δεν είναι.
Περάστηκε και μια διόπτρα Nikko-sterling και από τότε ρίχνει έτσι μια χαρά χωρίς να ξανασχοληθώ μαζί του και με αξιοζήλευτα αποτελέσματα. Το μόνο που κάνω είναι κάθε 200-300 βολές ή όποτε το θυμάμαι να ρίχνω 3-4 σταγόνες λάδι σιλικόνης από το transfer port για να διατηρείται η δερμάτινη τσιμούχα σε άριστη κατάσταση - απλά βγάζει λίγο (ελάχιστο) καπνό για καμιά 10αριά βολές μετά…
Ελήφθη το μήνυμα για το λάδι σιλικόνης. Στο χωριό που ήρθε στα χέρια μου και έκανα τα (μοναδικά έως τώρα) τεστ δεν είχα και θυμήθηκα πως βάζαμε στα αεροβόλα light oil (που είχα). Πάντως ότι έχω διαβάσει (και έχω διαβάσει πολύ!) συμφωνεί απόλυτα με όσα γράφεις (για τσιμουχα, μηχανισμό με μπιλιες σκανδάλης, ελατήριο, ρύθμιση σκανδάλης, λίπανση τσιμούχας κλπ), το ξέρεις το 27αρι όντως καλά. Βρήκα αρκετό υλικό στο αμερικάνικο pyramidair blog τοσο για το Daina 27
(https://www.pyramydair.com/blog/2009/05/diana-27-part-10/) όσο και για το αντίγραφο Winchester 429 (
https://www.pyramydair.com/blog/2019/02/tuning-michaels-winchester-427-part-9/), αλλά εσύ τα συνοψίζεις ενώ στο εκεί "απλώνει" πάρα πολύ.
Αν του κάνεις ένα τσεκάρισμα/συμμάζεμα θα το έχεις και θα το φχαριστιέσαι για πάντα – και πίστεψέ με σου δίνει πολύ ευχαρίστηση όταν το ρίχνεις…
Θα βάλω και 2-3 φωτό να δεις πως ήταν όταν το ανακάλυψα στο πατάρι (πολύ χειρότερο από το δικό σου) και πως έγινε όταν ξαναγεννήθηκε…
Ανέβασε και εσύ τις φωτό σου να πάρω κουράγιο να ξεκινήσω. Αν καταφέρω κάτι με τα μέταλλα ίσως σκεφτώ και το κοντάκι, αλλά δεν είναι προτεραιότητα.
Ξέρω πως δεν είναι κανένα σπάνιο κλασσικό, αλλά είναι 50χρονο ήδη και δεν περίμενα καν να λειτουργεί. Τελικά όχι μόνο λειτουργούσε αλλά μου άρεσε γενικά όλη η αίσθηση του τις λίγες δοκιμαστικές που έριξα, έστω στην κατάσταση που είναι, και κόλλησα φουλ.
Τη βίδα την παρέλαβα σήμερα. Εκεί που την πήρα νομίζω είχαν και την άλλη, τη βασική.
Ευχαριστώ και πάλι.