Καλώς ήρθατε στη WFKS!!!

ΟΠΛΑ (ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ - ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΕΙΣ) => ΑΕΡΟΒΟΛΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΦΑ,ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ => Μήνυμα ξεκίνησε από: paran στις Φεβρουάριος 02, 2020, 10:34:05 μμ



Τίτλος: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 02, 2020, 10:34:05 μμ
Καλησπέρα σας,

Ξεκινάω ένα καινούργιο θέμα για το -επερχόμενο- big bore μου.
Λόγω οικονομικής στενότητας δεν μπορώ να αγοράσω ένα "έτοιμο" καινούργιο, ούτε κάποιο "καλό" μεταχείρω, οπότε πάω για μετατροπή κάποιου δωρητή σώματος...

Διαμέτρημα 7.62, μιας και ο Γιώργος είχε μια μακριά κάνη διαθέσιμη.

Θα το στήσω πάνω σε ένα Artemis M11, 0.25, που το βρήκα σε πραγματικά εξαιρετική τιμή. Είναι ένα απλό, γεροφτιαγμένο όπλο, που σε διαμέτρημα 0.25 οι Αμερικάνοι το φτάνουνε εύκολα 65-80 fpe...

Όμως εγώ λέω να το πάω λίγο παραπέρα. Θα του φτιάξω balanced valve και θα διαχειριστώ την κατάσταση με όποιον τύπο SSG "χωράει" καλύτερα στο M11.

Για το κοντάκι δεν έχω ακόμα αποφασίσει. Θα είναι σίγουρα ανθρακόνημα για να είναι συνολικά ελαφρύ και να νοιώθω λίγο την όποια ανάκρουση, αλλά  δεν ξέρω αν θα είναι full size, bullpup, ή κάτι πιο "tactical" ... Θα δούμε...


Λέω να το ψιλοξεκινήσω στο τέλος της βδομάδας...



Κάθε γνώμη είναι προφανώς καλοδεχούμενη...


Υ.Γ.  ψάχνω μεταχείρω ματογυάλι 3-9 x 40, ή κάτι παρόμοιο, με λεπτό νηματόσταυρο... σε προσιτή τιμή, για να μην με χωρίσει από τώρα η Κατερίνα...





Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Ganas στις Φεβρουάριος 03, 2020, 12:38:44 πμ
 Αν θες 80 ποδόλιβρα και ικανοποιητικό αριθμό βολών, θες αέρα. Πολύ αέρα...
Με έναν offset αντάπτορα να κατέβει χαμηλότερα ο άξονας εισόδου αέρα στην βαλβίδα, όπως αυτοί που κυκλοφορούν για τοποθέτηση μπουκαλιού σε Crosman 2240 και QB78, μετατροποιημένα σε pcp

https://www.archerairguns.com/v/vspfiles/photos/Crosman2240TankBlock-2.jpg

https://www.archerairguns.com/v/vspfiles/photos/QB79TankAdapter-2.jpg

θα μπορούσε να μπει κάτι τέτοιο

https://www.ebay.com/itm/High-Pressure-CE-0-5L-Air-Tank-300bar-4500psi-Carbon-Fiber-For-Diving-Outdoor/293131260151?hash=item443ffc10f7:g:sPoAAOSwZ~pd7win

ή με ρεγουλατόρο

https://www.ebay.com/itm/Hunting-0-5L-Air-Tank-300bar-4500psi-Carbon-Fiber-Cylinder-with-Regulator-2019/174003120875?hash=item288364eaeb%3Ag%3AK5sAAOSwrshc56UZ&LH_BIN=1&LH_ItemCondition=3


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Ganas στις Φεβρουάριος 03, 2020, 12:54:38 πμ
...και μιας και τα βαριά βλήματα την θέλουν την μακριά κάννη, αν είναι πάνω από 60εκ και υπολογίζεις και μούγκαφον,
το μπούλπαπ μάλλον είναι καλύτερη λύση.


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 03, 2020, 10:31:49 πμ
Καλημέρες από τα ηλιόλουστα έσχατα Δυτικά,

Για να αρχίσω να φαντάζομαι το κοντάκι του και να φτιάξω στο μυαλό μου κάποια ας πούμε διαδικασία κατασκευής, για πείτε μου:

Έτσι:

(https://i.imgur.com/fAAAtCl.jpg)

έτσι:

(https://i.imgur.com/kjcALfS.jpg)

ή κάπως έτσι:

(https://i.imgur.com/8BdGrLe.jpg)


Σκέφτομαι φωναχτά, ότι με το rear bolt που διάλεξα σαν δωρητή σώματος, το bullpup θα είναι μια μαλακία και μισή στο όπλισμα, ενώ τα άλλα θα είναι τουλάχιστον βολικά...

Όσον αφορά την αυτονομία και επειδή το τουφέκι θα χρησιμοποιηθεί μόνο για σκοποβολή διασκέδασης, με φτάνουν όσες βολές βγάλουν τα 250 cc του μαμά αεροθαλάμου του Μ11 (ακόμα κι αν είναι κάτω από καμιά δεκαριά "καλές" ας πούμε...) οπότε και δεν θα μπω στην διαδικασία κατασκευής αντάπτορα για μεγαλύτερη μπουκάλα...



ΥΓ. ψαρεύουμε λέμε...  ΚΡΥΥΥΥΥΟΟΟΟΟΟΟΟ...  η θάλασσα έπεσε κάτω από τους 13 βαθμούς και χτες το βραδάκι που γυρίζαμε με το φουσκωτό είχε 10 βαθμούς θερμοκρασία αέρα, που με 30 κόμβους φαίνονται σαν μηδέν... ΚΡΥΟ...

(https://i.imgur.com/3BLvKbd.jpg)      (https://i.imgur.com/aAPrYzb.jpg)






Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 03, 2020, 10:39:56 πμ
Σκέφτομαι φωναχτά, ότι με το rear bolt που διάλεξα σαν δωρητή σώματος, το bullpup θα είναι μια μαλακία και μισή στο όπλισμα, ενώ τα άλλα θα είναι τουλάχιστον βολικά...


Πέστα ρε Παναγήηηη... για κάποιους που τη βρίσκουν με τα κοντοπούτανα...   ;D ;D ;D







ΥΓ. ψαρεύουμε λέμε...  ΚΡΥΥΥΥΥΟΟΟΟΟΟΟΟ...  η θάλασσα έπεσε κάτω από τους 13 βαθμούς και χτες το βραδάκι που γυρίζαμε με το φουσκωτό είχε 10 βαθμούς θερμοκρασία αέρα, που με 30 κόμβους φαίνονται σαν μηδέν... ΚΡΥΟ...


Δεν πειράζει... θα ζεσταθείς όταν θα τα ψήνεις στα κάρβουνα...  ;)





Καλημέρες από τα ηλιόλουστα έσχατα Δυτικά,

Για να αρχίσω να φαντάζομαι το κοντάκι του και να φτιάξω στο μυαλό μου κάποια ας πούμε διαδικασία κατασκευής, για πείτε μου:

Έτσι:

(https://i.imgur.com/fAAAtCl.jpg)





Έτσιιιι...!!!   :)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: diana350magnum στις Φεβρουάριος 03, 2020, 10:51:17 πμ
Λατρεύω το συγκεκριμένο στύλ και ειδικά τα Accuracy International.

Παναγή θα τρελαινόμουν αν κατάφερνες να φτιάξεις κάτι τέτοιο...

https://www.flickr.com/photos/caseyirwin/7094864611



Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 03, 2020, 12:49:43 μμ
Γιώργο μιλάς υποθέτω για αυτού του στυλ κοντάκι...

(https://i.imgur.com/cEoFXZx.jpg)

(https://i.imgur.com/bacKSiE.jpg)

(https://i.imgur.com/U0a9W2l.jpg)

(https://i.imgur.com/jyrQfYn.jpg)

που δυστυχώς δεν με ενθουσιάζει...


Αν του φτιάξω thumbhole κοντάκι θα είναι σαν αυτό, αλλά χωρίς καμία ρύθμιση, μιας και θα είναι όπως πάντα tailor made στα μέτρα μου...

(https://i.imgur.com/jan0qWc.jpg)



Το συνολικό βάρος ενός full size κοντακιού, thumbhole ή μη, λόγω ανθρακονημάτινης κατασκευής, θα είναι αρκετά κάτω από μισό κιλό, το βλέπω στα 350-400 γραμμάρια περίπου... Όμως δεν έχω αποφασίσει ακόμα. Θα δούμε πως και που θα καταλήξει το project 7.62...




Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 03, 2020, 12:51:53 μμ
Πόσο πολύ κλωτσάει ένα 7.62 που ρίχνει ας πούμε με 900 fps τα 50άρια JSB  (~80 fpe)  ;;;;;;


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: diana350magnum στις Φεβρουάριος 03, 2020, 04:12:44 μμ
Πόσο πολύ κλωτσάει ένα 7.62 που ρίχνει ας πούμε με 900 fps τα 50άρια JSB  (~80 fpe)  ;;;;;;

Αρκετά!  ;D ;D ;D


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Ganas στις Φεβρουάριος 03, 2020, 08:23:01 μμ
 Προσωπικά, τα bulpup δεν με βόλεψαν ποτέ. Στην εργονομία, στο ζύγισμα (ειδικά όρθιος) και στην επώμιση. Συνήθως και στην αίσθηση της σκανδάλης.
 Θα το σκεφτόμουν μόνο αν είχα κάποια big bore τεράστια κάννη + μουγκανωτήρι, γιατί ούτε τα καριοφίλια μου αρέσουν! Ή αν ήμουν π.χ.
Αμερική και, κυνήγαγα σε πυκνό. Δεν έχω δοκιμάσει βέβαια κάποιο Impact ή ανάλογης σχεδίασης, που φαντάζομαι θα έχουν αίσθηση πιο κοντά
σε carbine.
 Το rear bolt όντως είναι σοβαρός λόγος για να αποφύγεις τον Προκρούστη.

 Η μουκάλα σίγουρα δεν χρειάζεται για 10 βολές (και κοστίζει), άσε που στατικά, μπορείς να έχεις συνδεδεμένη την καταδυτική για περισσότερες.
Και στη τελική, αν άλλαζες μπουκάλα, κάννη, κοντάκι και τις όποιες μετατροπές σε μπλοκ, σφύρα ή και βαλβίδα, δεν θα έμενε και πολύ Αρτέμης...
μια σκανδάλη ήθελες και έφτιαχνες καινούργιο όπλο!

Δεν ρωτήσαμε...το πας για μονόσφαιρο;
 


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 03, 2020, 08:48:31 μμ
Καλησπέρα,

Αρχική σκέψη είναι να γίνει μονόσφαιρο.  Επειδή όμως προορίζεται για "διασκεδαστική " σκοποβολή,  ίσως καταφέρω να του ταιριάξω  κάπως μια γεμιστήρα ...

Αν καταφέρω με την "ισορροπημένη" βαλβίδα να βγάλω απο τα 250 cc του αεροθαλάμου του Μ11 δέκα "ίδιες" περίπου αξιοπρεπείς βολές, ας πούμε στα 75-80 fpe,  θα είμαι σούπερ...

Η balanced valve έχει κυρίως το πλεονέκτημα του "εύκολου" ανοίγματος, οπότε ακόμα και ένα  "big bore" valve throat, βύθισμα και διάρκεια ανοίγματος βαλβίδας επιτυγχάνονται με λογικό βάρος σφύρας και σκληρότητα ελατηρίου...

Οπότε το αυξημένο λάκτισμα θα προέρχεται κυρίως από το αυξημένο βάρος του βλήματος και του αέρα που το σπρώχνει... δεν εχω ρίξει με big bore αερικό ακόμα, οποτε θα ειναι κι αυτο μια εμπειρία,  όσο να πεις...



Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: diana350magnum στις Φεβρουάριος 04, 2020, 09:01:11 πμ
Η αυτονομία Παναγή θα είναι μικρή αν μιλάμε για 80 ποδόλιβρα. Το νούμερο των δέκα σταθερών βολών απο 250cc θαλάμου και πίεση 200 (?) μπαρ, είναι αρκετά αισιόδοξο.

Μην ξεχνάς πως η προφόρτιση του ελατηρίου θα είναι έντονη και πως αυτά τα όπλα στην ουσία δεν έχουν καμία σταθερή βολή! Είναι απο την αρχή καθοδικά. Κάθε βολή και επτά με δέκα πόδια κάτω απο την προηγούμενη.

Εγώ υπολογίζω τις δύο πρώτες πολύ υψηλές, καμιά πέντε πιο σταθερές και άλλες τρείς- τέσσερις πιο καθοδικές. Στο σύνολο δηλαδή καμιά δεκαριά πλήρως εκμεταλλεύσιμες βολές.

Βέβαια σε απόσταση πενήντα μέτρα αυτές οι διακυμάνσεις ούτε καν θα φαίνονται στο χαρτί και θα είναι πιο πολύ "ψυχολογικό" το ζήτημα.

Εξάλλου ένα τέτοιο όπλο έχει χαρακτήρα κυνηγετικό περισσότερο, παρά μας ενδιαφέρει τόσο το απόλυτο γκρουπάρισμα.  

Για να δούμε....


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Piperman στις Φεβρουάριος 05, 2020, 12:54:10 πμ
Το αρκετά του μάγκνουμ πάει σε 6.35 που ρίχνει κινγξ 25άρια
σε 7.62 κάντο πάρα πολύ


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Piperman στις Φεβρουάριος 05, 2020, 12:56:35 πμ
Βέβαια σε απόσταση πενήντα μέτρα αυτές οι διακυμάνσεις ούτε καν θα φαίνονται στο χαρτί και θα είναι πιο πολύ "ψυχολογικό" το ζήτημα.

Α ρε θυμάμαι κάτι γκουρού που λέγανε ότι και στα 25 θα αποτυπώνεται στο χαρτί η διακύμανση
και είμαι σίγουρος τους θυμάσαι και συ...


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 05, 2020, 10:14:37 πμ
καλημέρα σας,

Γιώργο, με την "ισορροπημένη" βαλβίδα που θα του φτιάξω, ελπίζω ότι με μαμά σε βάρος σφύρα (ή ακόμα και με πιο ελαφριά από την μαμά...) και με SSG από πίσω της θα βγάλω τα 70-80 fpe που ψάχνω, έχοντας και κάποια "ελεύθερη διαδρομή" σφύρας για να μην σπαταλάω αέρα, ακόμα και με το "γενναίο" valve throat που θέλει το 0.30
Οι balanced valves άλλωστε δεν λειτουργούν όταν η σφύρα τις "πατάει" με προφορτισμένο ελατήριο. Θέλουνε SSG και κάποια free float διαδρομή. Λειτουργούν δηλαδή καλά όταν η σφύρα τις "χτυπάει" χωρίς να συνεχίζει να τις πιέζει αφού ανοίξουν, γιατί τότε παραμένουν ανοιχτές...    Θα δούμε...

για πείτε μου τώρα.
Για τα 7.62 που φτιάχνω και για τα 70-80 fpe που ψάχνω:

1.   τι διάμετρο φτιάχνω το valve throat ?
2.   τι διάμετρο φτιάχνω το transfer port ?
3.   τι διάμετρο φτιάχνω το barrel port ?

Έχω πάρει μια ιδέα για τα παραπάνω διαβάζοντας σχετικά, αλλά δεν έχω απολύτως καμία εμπειρία από 7.62, οπότε αν δεν με βοηθήσετε θα πρέπει να πάω ψάχνοντας...


ΥΓ. Στα βιντεάκια που έχω χαζέψει για τα AEA airguns, δείχνει ένα όπλο αρεγουλάριστο που ρίχνει πολλές βολές με ίδια ταχύτητα... Αυτό νομίζω ότι μπορεί να γίνει μόνο με μια σωστά φτιαγμένη balanced valve...  http://www.youtube.com/watch?v=0h0eCi1edcs










Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 10:24:52 πμ
Εντυπωσιακή χρονογράφιση για αρεγουλάριστο όπλο... μη σου πω και για κάποιο που θα είχε ρεγκ...   8)

Αυτή η balanced valve (που δεν ξέρω τι είναι) πρέπει να είναι σπουδαίο πράμα...  :)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: diana350magnum στις Φεβρουάριος 05, 2020, 10:46:32 πμ
Άν κρίνω απο το Air Ranger που είναι 6,35 αλλά 80 ποδόλιβρα, τότε αμφότερα transfer port και barrel port πρέπει να είναι ανάμεσα στα 4,5 με 5 χιλιοστά.


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 11:07:58 πμ
Άν κρίνω απο το Air Ranger που είναι 6,35 αλλά 80 ποδόλιβρα, τότε αμφότερα transfer port και barrel port πρέπει να είναι ανάμεσα στα 4,5 με 5 χιλιοστά.


Κι αφού είναι 7,62 του Παναγή πάει, μάλλον, τουλάχιστον σε 5mm... αλλά εσείς που τα ξέρετε καλύτερα, θα του πείτε του παιδιού...  :)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 05, 2020, 12:55:49 μμ
Το -πολύ μεγάλο- θέμα σχετικά με τις balanced valves είναι εδώ   https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/index.php?topic=152413.0

και η κεντρική τους ιδέα σε animation είναι η παρακάτω...

(https://i.imgur.com/tFJkorX.gif)

Έχω μελετήσει το θέμα balanced valve αρκούντως και είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρω να φτιάξω μια λειτουργική βαλβίδα για το big bore μου...


Αλλά θα εκτιμούσα ειλικρινά μια βοήθεια για τις διαμέτρους valve throat, transfer port και barrel port για διαμέτρημα 7.62, αν κάποιος ξέρει κάτι σχετικά...








Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 01:31:41 μμ
Gamώ τα αγγλικά μου...  >:(

Για δες εδώ...  :-\


https://www.airgunforum.ca/forums/viewtopic.php?forum_uri=&t=54859&start=


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: diana350magnum στις Φεβρουάριος 05, 2020, 04:04:36 μμ
Παναγή αν καταφέρεις να κάνεις "σπασμένες" τις γωνίες του transfer port όπως στο σχέδιο, και όχι ορθή γωνία όπως είναι στα περισσότερα, θα δεις μεγάλο όφελος σε δύναμη.


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 05, 2020, 04:40:14 μμ
Γιώργο το έχω υπ' όψιν μου. Το έχω κάνει σε όλα μου τα πισιπιά και στο καρβουνάκι μου με ένα σφαιρικό διαμαντοφρεζάκι...


Λέω επίσης, να κάμω το fill probe όπως παρακάτω, δηλαδή να "τραβιέται πίσω" αφού τοποθετήσει στο σωστό βάθος τη βολίδα, αφήνοντας απολύτως ανεμπόδιστη τη ροή του αέρα (στο "δικό μου" δεν θα υπάρχει side bolt, αλλά rear bolt...)    (πηγή φωτογραφίας   https://www.airgunforum.ca/forums/topic54859-15.html):

(https://i.imgur.com/Tb6K0ln.jpg)


Στο παρακάτω σχηματάκι (πηγή φωτογραφίας  https://hardairmagazine.com/ham-columns/understanding-pcp-airgun-power-factors/) φαίνεται το probe στην θέση που σπρώχνει το βλήμα στο σωστό βάθος (μοβ διακεκομένη γραμμή) και ύστερα "τραβιέται" και ασφαλίζει σε πιο πίσω θέση (μοβ συνεχής γραμμή), αφήνοντας εντελώς ανεμπόδιστη τη ροή αέρα από το transfer port στην κάνη...

(https://i.imgur.com/rJyqxc3.jpg)











Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 04:50:40 μμ
Και πως θα τραβιέται πίσω το bolt...;   :-\


Μήπως να το κάνεις κούφιο μέχρι ένα σημείο, και κομμένο από κάτω... ώστε να σπρώχνει την βολίδα, αλλά να αφήνει και τον αέρα να έρχεται από το transfer ελεύθερα...;


(https://i.imgur.com/7ThQ4Dj.png)    (https://i.imgur.com/rcqBHh9.jpg)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: diana350magnum στις Φεβρουάριος 05, 2020, 04:54:51 μμ
Γνώμη μου είναι να μπαίνει το σφαιράκι ακόμα πιο βαθιά. Όλο μέσα στις ραβδώσεις και πιο μακρυά απο το transfer port. Σχεδόν μισό σφαιράκι μήκος πιο μέσα απ ότι το έχεις σχεδιάσει τώρα. Για να είναι πιο ανεπηρέαστο απο την ξαφνική πίεση.


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 05, 2020, 05:12:27 μμ
Μανώλη το θέμα είναι να μείνει "ολόκληρη" η διατομή της κάνης "ελεύθερη", μετά την τοποθέτηση του βλήματος "στην θέση του"

Η σχεδίαση probe που λες, συνεχίζει να "παρεμβάλει" το "πεταλοειδές" μέταλλο μέσα στην κάνη μειώνοντας την διατομή από την οποια θα περάσει ο αέρας...

Το επίπεδο μπροστά fill probe που δείχνει ο Αμερικάνος, αφού σπρώξεις το βληματάκι μπροστά, το τραβάς λίγο πίσω με το χέρι και "ασφαλίζει" στην "κόντρα" εγκοπή που φαίνεται στις παρακάτω φωτό του block ...   (πηγή    https://www.airgunforum.ca/forums/topic54859-15.html) Μια παρόμοιας φιλοσοφίας "κόντρα" εγκοπή θα κάνω και γω για να ασφαλίζει πιο πίσω το rear bolt του M11...

(https://i.imgur.com/Tb6K0ln.jpg)     (https://i.imgur.com/9NUzpzJ.jpg)


Γιώργο, το να μπει το βληματάκι 3-4 mm "πιο μέσα" είναι απολύτως εφικτό, με κατάλληλη διαμόρφωση της κεφαλής του fill probe και της "επιτρεπόμενης" διαδρομής του...  το σχεδιάκι είναι Αμερικάνικο. Εγώ φτιάχνω καλύτερα...  ;D ;D ;D ;D


Υγ. η πλάκα είναι που σιγά σιγά το στήνω στο μυαλό μου και όταν παραλάβω το Μ11 (έπρεπε να ήταν ήδη εδώ γμτ...) τα μισά από όσα σκέφτομαι ίσως δεν θα χωράνε...  ;D ;D ;D












Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Mike pr στις Φεβρουάριος 05, 2020, 05:19:07 μμ
To port μπορει να γινει 80% του διαμετρηματος, δηλαδη 7.62Χ0.8=6.01
Το pellet probe μπορεις να το κανεις τυπου FX δηλαδη σαν σεσουλα ή τυπου cricket δηλαδη μυτερο μακρυ, το δευτερο ειναι πιο ευκολο
Οσο για το porting της κανης, στο Ρ15 (που αλλου ? ) δοκιμαζοντας να σπασω τις γωνιες, καμπυλωνοντας την γωνια εισοδου μου εδειξε 8 περιπου fps περισσοτερα
Οσο για την balanced valve σε κανω follow ...


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 05, 2020, 05:49:44 μμ
ΕΥΡΗΚΑ, ΕΥΡΗΚΑ...

Τι άλλο, βιντεάκι από κάποιον που έκανε αυτο που πάω να κάνω... 30άρι artemis M11, χωρίς barrel bands...

http://www.youtube.com/watch?v=xDysaqL7nYw
Το δικό του σα να κάνει ψιλομούτζες (γμτ τα Ισπανικά μου μέσα, έβαλα υπότιτλους, αλλά κατάλαβα μόνο το "bidon de agua"...) αλλά το δικό μου με το κανούλι του Γιώργη θα κεντάει...    ;D ;D ;D ;D


Μιχάλη μου αρέσουν τα "επιμήκη" 5.5 mm transfer port, δηλαδή ίδια επιφάνεια με τα 6 mm που λες,
Έχω ήδη αποφασίσει ότι τo pellet probe θα είναι επίπεδο και θα τραβιέται πίσω αφού τοποθετήσει το βλήμα στην θέση του, αφήνοντας ελεύθερη όλη την διατομή της κάνης, οπότε ούτε FX type, ούτε cricket...  
Θα στρογυλέψω κι εγώ, εξ αιτίας αυτουνού του τύπου, που έκατσε και έκανε προσομοίωση ροής αέρα σε πισιπί...  https://www.airrifle.co.za/threads/33894-PCP-flow-simulation
Με τη βαλβίδα καλά κάνεις και με ακολουθείς, απλά μόλις ακούσεις το δικό μου να σκάει, σκύψε, να σωθείς τουλάχιστον εσύ...   ;D ;D ;D ;D




Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Mike pr στις Φεβρουάριος 05, 2020, 06:17:55 μμ
Τι εννοεις "επιμηκη" ?


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 08:09:10 μμ
ΟΚ... κατάλαβα Παναγή... αλλά μου φαίνεται λίγο ταλαιπωρία, η διαδικασία κάθε όπλισης...  :-\

Απ' την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω πως θα το ασφαλίζεις το rear bolt, σε πιο πίσω θέση... αλλά θα μας δείξεις εσύ...  ;)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Mike pr στις Φεβρουάριος 05, 2020, 08:15:44 μμ
ΟΚ... κατάλαβα Παναγή... αλλά μου φαίνεται λίγο ταλαιπωρία, η διαδικασία κάθε όπλισης...  :-\

Απ' την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω πως θα το ασφαλίζεις το rear bolt, σε πιο πίσω θέση... αλλά θα μας δείξεις εσύ...  ;)
Ρε γατε, ημαρτον !
Τοσο απλο στην σκεψη, σαν τις ταχυτητες στο αυτοκινητο ...
Μεχρι και φωτο του μπλοκ εβαλε, φαινεται !


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 08:48:24 μμ
ΟΚ... κατάλαβα Παναγή... αλλά μου φαίνεται λίγο ταλαιπωρία, η διαδικασία κάθε όπλισης...  :-\

Απ' την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω πως θα το ασφαλίζεις το rear bolt, σε πιο πίσω θέση... αλλά θα μας δείξεις εσύ...  ;)
Ρε γατε, ημαρτον !
Τοσο απλο στην σκεψη, σαν τις ταχυτητες στο αυτοκινητο ...
Μεχρι και φωτο του μπλοκ εβαλε, φαινεται !

Rear Bolt... Μιχάλη... Rear Bolt...  :)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 09:05:55 μμ
Παναγή, θα σου πω πως ασφαλίζει το Bolt στο 200άρι μου, μήπως σου φανεί πουθενά χρήσιμο...  :)

Στην πάνω μεριά του μπλόκ, υπάρχει ένα θηλυκό σπείρωμα, στο οποίο βιδώνει μια βίδα που είναι κούφια και μέσα της θηλυκώνει ένα ελατήριο που εξέχει λίγο...
Όταν είναι βιδωμένη η βίδα, το ελατήριο πιέζει μια μπίλια η οποία θηλυκώνει σε μια λακουβίτσα στο Bolt... δες το παρακάτω σχέδιο...  :)
Αν δεν βάλεις την μπίλια, σε κάθε βολή το bolt χοροπηδάει...  ;)


(https://i.imgur.com/WXQ5oF5.jpg)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: diana350magnum στις Φεβρουάριος 05, 2020, 09:13:37 μμ
Μανώλη έτσι είναι στα περισσότερα, αν όχι σε όλα, τα rear bolt αεροβόλα. Συμπεριλαμβανομένου και του Μ11 που θα πάρει ο Παναγής.
Στις υψηλές δυνάμεις βέβαια, ο μοχλός σε κάθε βολή κουνιέται, κάτι που με ενοχλεί αισθητικά ιδιαίτερα...
Άν σφίξεις αρκετά το ελατήριο για να πατάει η μπίλια πιο δυνατά και να ασφαλίζει καλύτερα, σφίγγει η όπλιση πολυ και γρατζουνάει κατα μήκος το pellet probe.


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Γιάννης Κιο. στις Φεβρουάριος 05, 2020, 09:27:15 μμ
Γιωργο συμφωνω μαζι σου. +1


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 09:29:04 μμ
Μανώλη έτσι είναι στα περισσότερα, αν όχι σε όλα, τα rear bolt αεροβόλα. Συμπεριλαμβανομένου και του Μ11 που θα πάρει ο Παναγής.
Στις υψηλές δυνάμεις βέβαια, ο μοχλός σε κάθε βολή κουνιέται, κάτι που με ενοχλεί αισθητικά ιδιαίτερα...
Άν σφίξεις αρκετά το ελατήριο για να πατάει η μπίλια πιο δυνατά και να ασφαλίζει καλύτερα, σφίγγει η όπλιση πολυ και γρατζουνάει κατα μήκος το pellet probe.

Δεν το ήξερα, αλλά ας το έχει στο νου του ο Παναγής... μήπως και πρέπει να κάνει και μια λακουβίτσα λίγο πιο μπροστά στο bolt, στη θέση που θέλει να μένει και όχι σ' αυτή που ήδη έχει για να τερματίζει μπροστά...  ;)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 05, 2020, 10:14:33 μμ
Νομίζω οτι εχω ήδη λύσει (στο μυαλό μου πάντα...) το θέμα της ασφάλισης του rear bolt του M11 στην "πίσω" θέση... Ένα αλενάκι είναι η λύση, που το κεφάλι του θα ασφαλίζει στην  κατάλληλη εσοχή που θα φτιάξω στο αλουμίνιο...


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Mike pr στις Φεβρουάριος 05, 2020, 10:26:11 μμ
ΟΚ... κατάλαβα Παναγή... αλλά μου φαίνεται λίγο ταλαιπωρία, η διαδικασία κάθε όπλισης...  :-\

Απ' την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω πως θα το ασφαλίζεις το rear bolt, σε πιο πίσω θέση... αλλά θα μας δείξεις εσύ...  ;)
Ρε γατε, ημαρτον !
Τοσο απλο στην σκεψη, σαν τις ταχυτητες στο αυτοκινητο ...
Μεχρι και φωτο του μπλοκ εβαλε, φαινεται !


Rear Bolt... Μιχάλη... Rear Bolt...  :)

Tι μου το τονιζεις ?
η μπιλια δεν ασφαλιζει, η εγκοπη στο μπλοκ, μεσα ή εξω ασφαλιζει
τι νομιζες, οτι η μπιλια κραταει την πιεση προς τα πισω ?


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: gatos στις Φεβρουάριος 05, 2020, 10:38:23 μμ
ΟΚ... κατάλαβα Παναγή... αλλά μου φαίνεται λίγο ταλαιπωρία, η διαδικασία κάθε όπλισης...  :-\

Απ' την άλλη δεν μπορώ να καταλάβω πως θα το ασφαλίζεις το rear bolt, σε πιο πίσω θέση... αλλά θα μας δείξεις εσύ...  ;)
Ρε γατε, ημαρτον !
Τοσο απλο στην σκεψη, σαν τις ταχυτητες στο αυτοκινητο ...
Μεχρι και φωτο του μπλοκ εβαλε, φαινεται !


Rear Bolt... Μιχάλη... Rear Bolt...  :)


Tι μου το τονιζεις ?
η μπιλια δεν ασφαλιζει, η εγκοπη στο μπλοκ, μεσα ή εξω ασφαλιζει
τι νομιζες, οτι η μπιλια κραταει την πιεση προς τα πισω ?


Στο τονίζω γιατί μου είπες ότι έχει βάλει και φωτό... Η φωτό δεν είναι από Rear Bolt...  ;)

Στα άλλα που λες... συμφωνώ...  :)


Εγώ είπα για την λακούβα, για να μην του χοροπηδάει το bolt στις βολές... το έχω γράψει...  ;)

Για την ασφάλιση στην πίσω θέση είπα... ''θα μας δείξεις πως θα το κάνεις...''     ;)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Piperman στις Φεβρουάριος 06, 2020, 01:24:23 πμ
Από δοκιμές παλιά σε 6.35 και 80 πδλβρα
τράνφερ όχι πάνω από 5 χιλιοστά
και σε 7.62 στα 5 θα ξεκίναγα
το κέρδος στη δύναμη όσο ανεβαίνουμε γίνεται όλο και λιγότερο
σε σχέση με την αυξημένη κατανάλωση
η μείωση είναι εκθετική δυστυχώς.
Ήδη για 80 πδλβρα θα χρειαστείς βαριά σφύρα
και αρκετά σκληρό ελατήριο να τη σπρώχνει
από ένα σημείο και πάνω η όπλιση θα γίνεται ενοχλητική.
Απλά η γνώμη μου έτσι,μη μου ρίξετε με τα big bore σας  :D     


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 06, 2020, 10:30:51 πμ
καλημέρα saw,

Κώστα λένε οι Αμερικάνοι ότι η μαγεία στις "ισορροπημένες" βαλβίδες είναι ότι αν οι διαστάσεις και οι σχετικοί όγκοι τους είναι όπως πρέπει (για το συγκεκριμένο πάντα τουφέκι) ανοίγουν πολύ πιο εύκολα από κάποια κλασσική και λειτουργούν ως "αυτορυθμιζόμενες", οπότε και δίνουν μια πολύ ομαλή καμπύλη ταχυτήτων, που σε ιδανική περίπτωση είναι μια οριζόντια ευθεία όπως στο βιντεάκι για τα AEA airguns.

Όπως είναι προφανές, ανοίγουν τόσο πιο εύκολα από ότι αν ήταν κλασσική, όσο πιο κοντινή είναι η διάμετρος του ισορροπημένου θαλάμου (D2), με την διάμετρο της στεγανοποίησης της βαλβίδας (D1). Για τα big bore τους οι Αμερικάνοι φτάνουν σε επιφάνειες με σχέση έως 75%, οπότε και η βαλβίδα ανοίγει με αντίστοιχα μικρότερη δύναμη από ότι αν ήταν κλασσική, επιτρέποντας ελαφρύτερη σφύρα (που βολεύει χωροταξικά αν ξεκινάς με κάτι "έτοιμο"όπως εγώ με το Μ11...) και λειτουργεί με πιο μαλακό ελατήριο σφύρας (που δίνει ανεκτή όπλιση...)
(πηγή φωτογραφίας https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/index.php?topic=152413.100)

(https://i.imgur.com/lqihsoa.jpg)


Η "μαγεία" της βαλβίδας προκύπτει από την διάμετρο της τρύπας "εξισορρόπησης" (πράσινη στο παρακάτω σχήμα...) και από τον όγκο του θαλάμου εξισορρόπησης (κιτρινωπό στο παρακάτω σχήμα...)
Κι αυτό γιατί μόλις η σφύρα κοπανήσει τη βαλβίδα και την ανοίξει, η υψηλή πίεση καταλαμβάνει το χώρο του valve throat, άρα τον χώρο που υπάρχει η τρυπίτσα εξισορρόπησης, οπότε με μικρή χρονοκαθυστέρηση ο θάλαμος εξισορρόπησης αποκτά την ίδια υψηλή πίεση και η βαλβίδα κλείνει "στην ώρα της"...

(https://i.imgur.com/Qhjr3Hu.jpg)


τα σωθικά της βαλβίδας είναι αυτά (πηγή φωτογραφίας https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/index.php?topic=152413.100):

(https://i.imgur.com/aJcSkow.jpg)

και η "μαγική" τρυπίτσα είναι αυτή που φαίνεται στα poppets της επόμενης φωτογραφίας... (πηγή φωτογραφίας https://www.gatewaytoairguns.org/GTA/index.php?topic=152413.100)

(https://i.imgur.com/Xz3sQDE.png)


Οι Αμερικάνοι λένε ότι ο τυφλοσούρτης για τα big bore είναι κάνε την τρυπίτσα εξισορρόπησης όσο πιο μεγάλη μπορείς και τον θάλαμο εξισορρόπησης όσο πιο μικρό μπορείς


Όλα αυτά όχι μόνο στην θεωρία, αλλά και στην πράξη, μιας και στο Αμέρικα ήδη έχουν φτιαχτεί αρκετά πισιπιά που δουλεύουν άψογα με τέτοιες βαλβίδες... Η ιδέα μάλιστα δεν είναι καθόλου καινούργια, κάποια όπλα με τέτοια βαλβίδα έχουν φτιαχτεί εδώ και πάνω από δεκαπέντε χρόνια ...

Μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον, οπότε αφού το μελέτησα αρκούντως, αποφάσισα παρ' ότι είναι πιο πολύπλοκη, να φτιάξω μια τέτοια βαλβίδα για το big bore μου, αν καταφέρω να την χωρέσω στο Μ11...   ;D ;D ;D





Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: paran στις Φεβρουάριος 06, 2020, 10:40:35 πμ
Μιχάλη εννοώ ότι το transfer port θα είναι 6 mm και το barrel port θα είναι διαμορφωμένο σε "επιμήκες" 5.5 mm  (πηγή φωτογραφίας   https://hardairmagazine.com/ham-columns/understanding-pcp-airgun-power-factors/)

(https://i.imgur.com/OZpCwxd.jpg)



Τι εννοεις "επιμηκη" ?









Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Γιάννης Κιο. στις Φεβρουάριος 06, 2020, 11:00:26 πμ
Πανανγιώτη καλό κουράγιο για το ταξίδι σου αυτό.
Περιμένω με αγωνία τα αποτελέσματα αν και σε βλέπω μιά χαρα στη σκέψη που έχει κάνει. ;)


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: diana350magnum στις Φεβρουάριος 06, 2020, 04:15:52 μμ
Αυτού του είδους οι βαλβίδες είναι κάτι ανεξερεύνητο για 'μένα και νέο, οπότε περιμένω με αγωνία και εγώ να δω εξελίξεις.


Τίτλος: Απ: Εφτά κι εξηνταδύο...
Αποστολή από: Piperman στις Φεβρουάριος 09, 2020, 09:12:29 πμ
Για τη συνέχεια του συνέχεια του θέματος κλίκ εδώ

http://wfks.gr/index.php?topic=11956.0