Καλώς ήρθατε στη WFKS!!!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ (Βελτιώσεις,κατασκευές,επισκευές,κόλπα,συμβουλές,τα πάντα...) => Εγκυκλοπαίδεια => Μήνυμα ξεκίνησε από: ikuzusfanis στις Μάρτιος 05, 2015, 05:24:33 μμ



Τίτλος: the magnus effect
Αποστολή από: ikuzusfanis στις Μάρτιος 05, 2015, 05:24:33 μμ
το όπλο μας ξυρίζει στα σίγουρα και σε περιπτώσεις άπνοιας  στα 50 μέτρα τα πάντα συμφωνούν με τα βαλιστικα μας προγράμματα.
 Τα  DOT πτώσεις είναι αυτά που πρέπει να είναι σε ανάλογη απόσταση από το σημείο μηδενισμού πχ 5 .
Για σιγά ρε φίλε κάτι δεν πάει καλά σήμερα με πλευρικό άνεμο από αριστερά  ??? ???
Ενώ θα έπρεπε να έχω πτώση ίδια ντοτ με τα ντοτ σε  ιδια αποσταση με απνοια 5 δηλ και απόκλιση δεξιά, έχω πχ ενα ντοτ παραπάνω 4 ντοτ.  ??? ??? Μπα ο αέρας κάνει ότι θέλει στο σφαιρακι   ;) ανοδικό ρεύμα κάπου  ???
Με άνεμο από δεξιά προς αριστερά αντίθετης φοράς με παραπάνω όμως ,ίδιας έντασης και διεύθυνσης, στην ίδια απόσταση, τα ντοτ πτώσης  είναι ένα παρακάτω 6 δηλαδή, σαν να βαράω με άπνοια σε μεγαλύτερη απόσταση κατι ??? ??? ??? Τώρα δεν καταλαβαίνω τίποτα .
Με άνεμο από αριστερά ένα ντοτ πάνω με άνεμο από δεξιά ένα ντοτ παρακάτω σε σχέση με το σημείο μηδενισμού σε μακρινή απόσταση.
Γιατί συμβαίνει αυτό  ??? Την  απάντηση  έδωσε ο  Ερρίκο Γουσταύο Μάγκνους  :)

Φαινόμενο Μάγκνους ονομάζεται στη Αεροδυναμική το φαινόμενο εκείνο της δημιουργίας καθέτων δυνάμεων επί του άξονα περιστρεφόμενου κυλίνδρου που εκτίθεται σε ρεύμα αέρος.

Δια της στροφής του κυλίνδρου και της σημειούμενης τριβής τα μόρια του αέρα παρασύρονται με ταχεία κίνηση κατά την πλευρά της φοράς της περιστροφής, ενώ κατά την άλλη πλευρά τα μόρια του αέρα επιβραδύνονται. Αυτή η διαφορά των ταχυτήτων έχει ως συνέπεια να δημιουργείται αντίρροπη διαφορά πίεσης της οποίας αποτέλεσμα είναι οι υπό τον Ερρίκο Γουσταύο Μάγκνους, κατά πρώτη φορά, παρατηρηθείσες κάθετες δυνάμεις.

Το φαινόμενο αυτό μελετήθηκε ιδιαίτερα το 1923 στο αεροδυναμικό εργαστήριο του Πανεπιστημίου της Γαττίγκης και αμέσως ένα χρόνο μετά, ο ναυπηγός Φλέττνερ το δοκίμασε σε πρακτική εφαρμογή επί ιστιοφόρου πλοίου, με περιστρεφόμενους ιστούς, με μικρή επιτυχία. Τα πλοία του τύπου αυτού παραμένουν σήμερα πειραματικά και λέγονται πλοία Μάγκνους, εκ του ονόματος του πρώτου παρατηρητή του φαινόμένου ή ρότορσιπ, περισσότερο διαδεδομένα.
Δειται τώρα το σφαιρακι μας σε κανη με ραβδώσεις από αριστερά προς δεξιά καθώς πετάει με πλευρικό άνεμο την δύναμη που ασκείται προς τα πάνω
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/15/Sketch_of_Magnus_effect_with_streamlines_and_turbulent_wake.svg/220px-Sketch_of_Magnus_effect_with_streamlines_and_turbulent_wake.svg.png)
Αντίθετος άνεμος θα ασκεί αντίθετης φορά δύναμη προς τα κάτω εξηγώντας όλα τα παραπάνω
 http://en.wikipedia.org/wiki/Magnus_effect
https://www.youtube.com/watch?v=OCA1njSxgv4

Tο χοπ απ σύστημα στα  αεροβόλα ειρσοφτ με BBs επίσης βασίζεται στο αυτό φαινόμενο για να στελνουν μακρυτερα με λιγότερη τροχιά μπανάνα το βληματακι τους
http://en.wikipedia.org/wiki/Hop-Up_%28Airsoft%29
το έγραψα εδώ μιας και είναι και το κοριόλης εφεκτ μαζί.


Τίτλος: Απ: the magnus effect
Αποστολή από: michael1969 στις Μάρτιος 06, 2015, 02:58:07 μμ
Ωραιος ..... και χρησιμος.


Τίτλος: Απ: the magnus effect
Αποστολή από: gatos στις Απρίλιος 07, 2020, 10:03:26 πμ
(https://i.imgur.com/EwCmzWU.jpg)


(https://i.imgur.com/DvhQd9U.jpg)