To όπλο βγαίνει σε 2 διαμετρήματα 4,5 και 5,5 με χώρα κατασκευής την Αγγλία. Είναι η τελευταία έκδοση του(mk3).
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
· Αεροβόλο όπλου ελατηρίου
· Αρχική ταχύτητα βλήματος (vmach):??
· Βάρος:4.2kg
· Διαμέτρημα:4.5mm
· Συνολικό μήκος:105cm
· Μήκος κάνης:33.5cm-over-tube-39.5cm
· Κοντάκι: Το συγκεκριμένο είναι οξιά αλλά βγαίνει σε καρυδιά με δυνατότητα RH,LH
· Όπλιση: τυπου underlever
· Κάνη: Lothar Walther 20mm O.D -choked muzzle end-Built in moderator
· Σκανδάλη: Ρυθμιζόμενη ως προς το βάρος και το μήκος μεταξύ σταδίων
· Σκοπευτικά: Δεν υπαρχουν
· Ασφάλεια: Αυτόματη τύπου weihrauch 77/97
· Υποδοχή βάσης διόπτρας: Με τρύπες για Pinstop τύπου weihrauch 77/97
site εταιρίας: http://air-arms.co.uk/products_TX200.html
Εξωτερική Εμφάνιση - ΛειτουργίαΤο αεροβόλο είναι η καινούργια έκδοση MARK III. Το κοντάκι είναι με τις καινούργιες ψάθες τύπου fishscale που κάνουν το όπλο να δείχνει υπέροχο.
(http://http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/TX200-walnut-grip.jpg)
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/Untitled-10.jpg)
Η ποιότητα του ξύλου είναι αρίστη και πραγματικά μπορώ να πω πως δεν βρήκα ούτε ένα ψεγάδι πάνω στο κοντάκι. Το ίδιο ισχύει και για το Blueing το οποίο είναι και αυτο ότι καλύτερο έχω δει σε όπλο. Το βάρος του όπλου μπορεί να είναι μεγάλο αλλά η επωμισή και το ζύγισμα του το κάνουν παρά πολύ άνετο. Η όπλιση του είναι τύπου underlever και ειδικά μετά την τοποθέτηση του vmach kit εχει γίνει πολύ γλυκιά, τόσο ώστε να το οπλίζεις με ένα δάχτυλο.
Η τοποθέτηση της βολίδας στην κάνη γίνεται πολύ εύκολα και είναι κατά τέτοιο τρόπο φτιαγμένο, ώστε ακόμα και το οπλο φιλοξενεί μια μακριά διόπτρα που προεξέχει πάνω από το κλείστρο, η πρόσβαση για το γέμισμα του όπλου να γίνεται χωρίς προβλήματα. Κατά την διαδικασία της όπλισης υπάρχει μια επιπλέον ασφάλεια στο όπλο η οποία συνγκρατεί το θάλαμο συμπίεσης σε τρία στάδια. Αυτό αποτρέπει το απότομο κλείσιμο του κλείστρου με αποτέλεσμα να μην έχουμε κάποιο ατύχημα. Το μονό μειονέκτημα είναι ο χαρακτηριστικός ήχος (γκραπ,γκραπ,γκραπ) κατά την διαδικασία της όπλισης ο οποίος μπορεί να απομονωθεί εάν πατάμε και την πλαϊνή ασφάλεια ταυτόχρονα κατά την όπλιση.
Η σκανδάλη του όπλου είναι εκπληκτική, λίγο σκληρή βεβαία αλλά στρώνει με πολλές βολές. Η ανάκρουση του όπλου, τουλάχιστον στις 13.5 λίβρες που είναι τώρα (λογο του vmach) αλλά και πριν είναι ελάχιστη. Στο συγκεκριμένο μοντέλο υπάρχει εσωτερικός μουγκανωτήρι στην κάνη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το όπλο να είναι πραγματικά αθόρυβο. Από κατασκευής στο όπλο υπήρχε στο ελάχιστο το άκουσμα «τουανγκ» του ελατηρίου θορυβος ο οποίος μηδενιστικέ με την εγκατάσταση του vmach.
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/DSC00212.jpg)
Σκανδάλη, χαρακτηριστική ψάθα τύπου fishscale και τριανταφυλλένιο Pistol grip cap
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/DSC00207.jpg)
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/DSC00209.jpg)
Οπίσθια ασφάλεια όπλισης τύπου weihrauch, μπροστινή ασφάλεια όπλισης και το μπροστινό μέρος θαλάμου συμπίεσης με τις χαρακτηριστικές 3 εγκοπές:
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/DSC00210.jpg)
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/DSC00211.jpg)
Αναβάθμιση V-MACHΠρωταρχικά λύνουμε το όπλο κάτι το οποίο είναι παρά πολύ εύκολο. Αφού αφαιρέσουμε το κοντάκι το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να βγάλουμε μια βίδα η οποία κρατά τα σωθικά του όπλου. Η προένταση του ελατηρίου είναι μηδενική και η χρήση αποσυμπιεστή δεν είναι απαραίτητη. Αναλυτικό οδηγό για το λύσιμο του όπλου μπορείτε να βρείτε εδώ:
http://users.skynet.be/mario.severi/airgunning/TX200%20strip.html
http://www.freewebs.com/stripdowns/tx200hcstrip.htm
Εντύπωση κάνουν τα εσωτερικά εξαρτήματα του όπλου που όλα ήταν τόσο καλά γυαλισμένα ώστε δεν μπόρεσα πουθενά να βρω κάποια ατέλεια η γρεζάκι η οτιδήποτε το οποίο να μου φανεί αρνητικό. Ακόμα και το γρασάρισμα του όπλου ήταν πολύ καλό και προσεκτικό. Ακολούθησε η εγκατάσταση του κιτ.
Το κιτ της vmach περιλάμβανε προγρασαρισμένο ελατήριο, οδηγούς, ροδέλες αύξησης συμπίεσης ελατηρίου, καινούργια τσιμούχα τύπου Powr-Pulse και οδηγό τοποθέτησης τσιμούχας.
Μια άποψη από το ελατήριο και τους οδηγoύς, προσέξτε ποσό καλά γρασαρισμένα είναι. Η νέα τσιμούχα Powr-Pulse στο πιστόνι και ροδελες αύξησης συμπιέσεως 5 στον αριθμό
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/DSC00162.jpg)
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/DSC00164.jpg)
Έγινε λοιπόν η εγκατάσταση του κιτ και το όπλο πηρέ το δρόμο για επανασυναρμολόγηση.
Αναβάθμιση της σκανδάληςΠροκαταρκτικά να αναφέρω πως καλό θα ήταν όσοι δεν έχουν ξαναπροσπαθήσει τέτοιες είδους επεμβάσεις η έχουν κάποια πείρα καλό είναι να μην το επιχειρήσουν χωρίς κάποια βοήθεια, το σύστημα σκανδάλης δεν είναι και το πιο εύκολο. Η σκανδάλη ανοίγει αρκετά εύκολα παραθέτω το διάγραμμα και ξεκινάμε.
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/bamtrgger.jpg)
Αφού έχουμε το πίσω μπλοκ στα χέρια μας, αφαιρούμε τους 2 πίρους χτυπώντας με μια πόντα 4 χιλιοστών για να βγει ο μηχανισμός της σκανδάλης:
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/Trigger-Strip3.jpg)
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/Trigger-Strip2.jpg)
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/DSC00222.jpg)
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/Trigger-Strip.jpg)
Προσοχή καλό είναι όταν την βγάλετε το μηχανισμό της σκανδάλης να κρατάτε και την ασφάλεια πιεσμένη προς τα μέσα για να μην τιναχτεί και την χάσετε μαζί και το ελατήριο. Έπειτα αφαιρήτε μόνο τους πίρους που βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία χτυπώντας με μια πόντα 3 χιλιοστών.Ο μηχανισμός είναι πια λυμένος έτοιμος για την επέμβαση
Ακολουθούμε τις οδηγίες για Polishing όπως φαίνεται παρακάτω:
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/Trigger-Strip1.jpg)
Με ένα πολύ ψιλό γυαλόχαρτο τρίβουμε ελάχιστα τα σημεία (προσοχή όχι πολύ) ίσα ίσα να φύγουν τα χοντρά. Έπειτα περνάμε ένα μικρό τρίψιμο με καθαριστικό brasso μονό τις επαφές που δείχνει η φωτογραφία για να γυαλίσουν τελεία τα σημεία επαφής. Αφού τελειώσουμε όλη την διαδικασία προχωρούμε στην επανασυναρμολόγηση του όπλου. Πρώτα αναιρούμε τα παλιά γράσα από παντού κάνοντας ένα σχολαστικό καθαρισμό. Έπειτα αρχίζουμε να γρασάρουμε με μια μπατονέτα τα σημεία επαφής, ελάχιστα και εσωτερικά το housing-μπλοκ των σωθικών της σκανδάλης (χρησιμοποιείστε μαλακά γράσα). Προσοχή θέλει πολύ λίγο γράσο και καλό άπλωμα. Αφού τελειώσει και το γρασάρισμα, το μπλοκ είναι έτοιμο να μπει στην θέση του. Όταν βάζετε το μπλοκ της σκανδάλης πρώτα θα βάλετε την ασφάλεια και θα την πιέζεται προς τα μέσα και μετά θα τοποθετήσετε το μπλοκ .
Αποτέλεσμα
Η αίσθηση της σκανδάλης έγινε αισθητά μαλακότερη κατά το ήμισυ και παραπάνω της αρχικής αίσθησης. Η μετάβαση από το πρώτο στο δεύτερο στάδιο γίνεται πιο ομαλά και ένα πολύ ελαφρύ ρίξιμο. Με λίγα λόγια εαν κάποιος μπορεί να κάνει Polishing το συνιστώ ανεπιφύλακτα. Ακόμα και στα ματιά απείρων σκοπευτών η διαφορά είναι αισθητή.
Testing του αεροβόλουAφού έγιναν οι κατάλληλες αναβαθμίσεις και το όπλο έκλεισε προχώρησα σε μερικές βολές για να γίνουν οι κατάλληλες ταχογραφήσεις και μετρήσεις με διαφορές βολίδες. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να αναφέρω ότι το όπλο ρίχνει άριστα της βολίδες jsb exact ,webley mosquito ,Η&Ν FTT δοκιμασμένα, ενώ πολύ καλά σχόλια έχουν ακουστεί και για τις logun penetretor. Έτσι ξεκινάμε.
(http://i421.photobucket.com/albums/pp293/razorscrete/AIR%20ARMS%20TX%20200%20MK3/jsb-moscito.jpg)
Το όπλο δίνει περίπου 13.5 λιβρες ενεργείας και πιθανόν μια αύξηση ακόμα μιας λίβρας να επιτευχθεί μετά από 1000+ βολές. Τα tx έχουν την τάση να ανεβάζουν δύναμη μετά από κάποιο αριθμό βολών. Τέλος σας παρουσιάζω μερικά γκρουπ του όπλου που έγιναν. Μηδενισμός διόπτρας στα 20 μετρά με διόπτρα hawke airmap 10 βολές και στα 40 μετρά 5 βολές με λίγο αεράκι.
Aναβαθμιση σκανδαλης setback by seerhanAναβαθμιση σε srs-τοποθετηση ανοιχτων σκοπευτικων
Εντάξει Στέφανε, απλά πέστου το και ..... που ξέρεις? ....
Πολύ ωραία πάντως η παρουσίασή σου !
Για τεραστια ατριχα ομογενη εντομα ::)......
Ρε παιδια μια απορια,εδω ολο γλυκες και μπραβο(και καλα κανουμε)και διπλα στο αεροβολο gr 10 σελιδες εχει γινει της πουτανας...με αυτο το θεμα ??? ???
Χριστόφ σε κάποιους αρέσουν οι πουτάνες.Σε μένα όχι.
Το λιγότερο που μπορείς να πείς για έναν άνθρωπο που αυτά που φτιάχνει
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΟΛΛΑ ΛΕΥΚΟ ΧΑΡΤΙ είναι τουλάχιστον ένα μπράβο.
Πρώτα απ' όλα αυτό.
Όσον αφορά το άλλο φόρουμ και ειδικά κάποια μέλη του πρόβλημα τους και δεν μας αφορά παρά μόνο ακαδημαϊκά,
οι ικανότατοι συντονιστές του είμαι σίγουρος ότι θα φροντίσουν να συνεχίζει να προάγεται το ήθος αλλά και η πρόοδος
του αεροβολισμού απρόσκοπτα και κυρίως χωρίς διακρίσεις :)