Ειδήσεις:

Γιατί το αεροβόλο είναι πρώτα απ' όλα διασκέδαση !!!

Κύριο μενού

LAPPING

Ξεκίνησε από tieton, Νοεμβρίου 21, 2012, 01:14:22 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tieton

Υπαρχουν δυο ειδη lapping της καννης κατα καποιο τροπο λειανσης της εσωτερικα,το hand lapping και το fire lapping Eδω το πρωτο που ειναι και το πιο διαδεδομενο γιατι το fire lapping  ειναι ευκολο αν δε το πετυχει καποιος να καταστρεψει την κανη! !Οποιος γνωριζει την ορολογια θα τον παρακαλουσα να το μεταφρασει!
Αν γινει σωστα το lapping ανεβαζει την ευθυβολια της κανης την κανει να γκρουπαρει περισσοτερα σφαιρακια και να μην χρειαζεται συχνο καθαρισμα!


http://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CB4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.charliedatuna.com%2Fairgun_docs%2FHand%2520Lapping%2520Tutorial.doc&ei=a9KgUJW1IsaQ4gTzg4DICg&usg=AFQjCNERtYEvQNhVzHBlPW9s0KzDKSfTqw&sig2=O4PrZGLXkyxXyXnMbCDCWw

agior

Είμαι σίγουρος πως όλοι έχουμε αναρωτηθεί, άλλοι περισσότερες φορές κι άλλοι λιγότερες, για την πιθανότητα κάτι να μην πάει καλά μέσα στην κάννη του αγαπημένου όπλου μας. Σκεφτείτε μόνο πόσο δύσκολο είναι να ρίξεις έστω και μια αληθινά κοντινή ματιά σ' αυτό τον μυστηριώδη αυλό, που φαινομενικά γυαλίζει αλλά πιθανό να κρύβει μοχθηρά σημεία που καραδοκούν να χαρακώσουν τη βολιδούλα μας στο όμορφο κεφαλάκι της ή να της ξεσκίσουν τη φουστίτσα ( έεε, συνέλθετε, για αεροβόλα μιλάμε) και να τη στείλουν μετανάστρια 5 πόντους μακριά απ τις αδερφές της που την περιμένουν χωμένες στο φελιζόλ απέναντι.

Οι μοντέρνες κάννες, τουλάχιστο στη Γηραιά Ήπειρο φτιάχνονται σφυρήλατες (forged) ή με κομβίο (buttoned). Κι οι δυο μέθοδοι παράγουν αρκετά γυαλιστερό αυλό και ραβδώσεις, εννοώ δηλαδή επιφάνεια με μικρό δείκτη τραχύτητας. Μετά από αρκετή αναζήτηση στο διαδίκτυο, είδα ότι οι γνώμες των ειδικών συγκλίνουν πως δεν είναι συνηθισμένο να βρεις κάννη μοντέρνου αεροβόλου που να χρειάζεται έξτρα λείανση. Αν το όπλο δεν συγκεντρώνει υπάρχουν πολλά που συνεισφέρουν στην αστοχία και την χρεώνουμε άδικα στην κακομοίρα την κάννη. Πάρτε σαν ενδεχόμενο κάτι να έχει η κορώνα, κάτι στον τρόπο που σπρώχνουμε τη βολίδα να εμπλακεί στις ραβδώσεις, κάτι στην ποιότητα της βολίδας, στην ομοιομορφία πίεσης αέρα, σε ανεξέλεγκτη ανάκρουση, σε πολύ καφέ και τσιγαράκι, έγνοιες και στεναχώριες, μποφωράκια, στροβιλισμούς, κλπ.

Αν, σώνει και ντε, θέλετε να ησυχάσετε από το θέμα κάννη γιατί σας τρώει τα σωθικά, επιβάλλεται πρώτα να κάνετε μια «χαρτογράφηση» των ενδεχομένων στενώσεων, πχ προωθώντας μια λαδωμένη βολίδα με τόπο που να μπορεί να περιστραφεί εύκολα με τη βοήθεια βέργας με αιχμηρή ακίδα. Μια επίσης καλή ιδέα είναι η επισκόπηση του αυλού με ενδοσκόπιο (borescope) που θα δείξει τις όποιες ατέλειες. Ανακάλυψα ένα με οθόνη και διάμετρο αισθητήρα 4.5mm στο ebay με 200 δολλάρια. Μετά την εξέταση (μην πάρετε φόρα κι αρχίσετε να εξετάζετε άλλα πράγματα) αποτιμήστε την ανάγκη να συνεχίσετε το διάβασμα του μεταφρασμένου άρθρου του Σκοτ Λάφλιν στο παρακάτω τόπικ.
Προστάτης της χλωρίδας και πανίδας με εργαλεία διαχείρισης άγριας ζωής

agior

#2
Τα βήματα για τη χειρολείανση του αυλού της κάννης του αεροβόλου σας
Από τον Scott Laughlin
Η χειρολείανση (hand lapping) προσφέρει ορισμένα πλεονεκτήματα σε σχέση με τη λείανση με βολές (fire lapping). Δεδομένου ότι ένα καλά χυτευμένο βύσμα γεμίζει τον αυλό, η πιθανότητα να εξαλειφτούν ή να βραχύνουν οι ραβδώσεις είναι σημαντικά μειωμένος. Η λείανση μπορεί να αυξήσει λιγάκι μόνο το διαμέτρημα και να το κάνει όσο είναι στο φαρδύτερο τμήμα, (δεδομένου ότι μέχρι εκεί μπορείτε να «φουσκώσει» το βύσμα χτυπώντας το όπως θα δούμε παρακάτω), έτσι ώστε οι ανησυχίες σχετικά με την υπερμεγέθη αύξηση διαμετρήματος να μειωθούν σημαντικά. Μπορείτε να αισθανθείτε την πρόοδό σας, στενά σημεία μπορούν να λειανθούν και μια μικρή σύσφιξη (τσοκ) μπορεί να δημιουργηθεί στο στόμιο της κάννης. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για μια πιο λεπτή διαδικασία και ελέγχεται καλύτερα από τη λείανση με βολές. Όπως πάντα, αυτό το άρθρο είναι μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και δεν φταίω εγώ αν κάτι πάει στραβά.

Για την αποτελεσματική χειρολείανση αεροβόλου, θα πρέπει
•   να φτιάξετε ένα βύσμα που αναπαράγει ακριβώς το διαμέτρημα του όπλου σας
•   να βρείτε μια άκαμπτη ράβδο που μπορείτε να χυτεύσετε στην άκρη της το βύσμα και
•   μια λαβή με ρουλεμάν για τη ράβδο
Αυτός ο συνδυασμός θα επιτρέψει την εύκολη περιστροφή του βύσματος που είναι σε εμπλοκή με τις ραβδώσεις με τη δύναμη που το σπρώχνετε/τραβάτε.
Θα χρειαστείτε εύκολη πρόσβαση απ τη μεριά της θαλάμης. ΠΟΤΕ από το στόμιο της κάννης, πολύ μεγάλη πιθανότητα βλάβης σε αυτό το κρίσιμο τμήμα. Επίσης θα χρειαστείτε
•   πάστα λείανσης
•   μια βοηθητική ράβδο πχ ανεπένδυτο ηλεκτρόδιο συγκόλλησης που ταιριάζει όσο πιο κοντά γίνεται στο διαμέτρημα
•   κάτι για κοπανήσετε το ηλεκτρόδιο πχ βαριοπούλα ή μικρού μήκους μεταλλική ράβδο
•   Επίσης, θα χρειαστείτε ένα μικρό κομμάτι από μόλυβδο, παλιά Eley Magnum κάνουν μια-χαρά ;D ;D ;D
•   ένα τρόπος για να λιώσετε τα μολύβια
•   ένα τρόπο να χυτεύσετε με ακρίβεια

Θα ήθελα να σας συστήσω να κάνετε άσκηση σε ένα τουλάχιστον ζευγάρι κάννες πριν την πέσετε στο αγαπημένο αγωνιστικό καμάρι σας. Βρείτε ένα χρέπι 0,22 ή αγοράστε μια φτηνή κάννη 0,22 και μια 0,177 από τη Steyr, πάρτε ένα κινέζικο όπλο ή οτιδήποτε άλλο. Προτείνω να επιχειρήσετε σε μια 0,22 πρώτα, επειδή για πρακτικούς λόγους είναι πιο εύκολο να χυτεύσετε σε σχέση με 0,177.

Σπρώξτε μερικά σφαιράκια μέσα από τον αυλό της κάννης, αισθανθείτε για στενά σημεία και σημειώστε τα σημεία. Εάν η τελευταία σπιθαμή του στομίου της κάννης είναι πολύ πιο φαρδιά από ό, τι τα περισσότερα άλλα σημεία, δυστυχώς δεν είναι και πολλά αυτά που μπορείτε να κάνετε. Το βύσμα πρέπει να χυτευτεί κοντά στο στόμιο και γι αυτό θα μπλοκάρει πριν κάνει πολλή διαδρομή. Η μόνη σας επιλογή μοιάζει να είναι το σιδεροπρίονο. Μπορείτε να δοκιμάσετε τη λείανση με βολές, αλλά θα πρέπει να αφαιρέσετε τόσο πολύ από το υπόλοιπο του αυλού που διατρέχετε κίνδυνο ανεπανόρθωτης βλάβης.

Είναι πολύ σημαντικό να βρείτε κάποιο τρόπο για να κρατήσετε σταθερά την κάννη καθώς πρόκειται να τραβάτε και να σπρώχνετε αρκετά δυνατά. Μια πατέντα του Ηρακλή είναι να πάρετε ένα ζευγάρι τάκους μήκους 20 εκ και σφίξτε τα με σφιγκτήρες παρεμβάλλοντας ένα κομμάτι χοντρό χαρτόνι μεταξύ τους. Τώρα ανοίξτε μια τρύπα στο μέγεθος της κάννης, ή ελαφρά μικρότερη στο επίπεδο επαφής των τάκων (να αφαιρεθεί μισός κύλινδρος σε κάθε τάκο). Ανοίξτε κόντρα τρύπες για βίδες σε περίπου 6 σημεία και μετά ξεπιάστε. Βγάλτε το χαρτόνι, αλείψτε τα αυλάκια με κολοφώνιο (καρα-ουάου), βιδώστε τον ένα σε στερεό πάγκο εργασίας με το αυλάκι αλφαδιασμένο. Βάλτε την κάννη στο αυλάκι, καπακώστε και βιδώστε πάνω του τον άλλο τάκο.

Για τη λαβή, μπορείτε να δοκιμάσετε μια έτοιμη ράβδο καθαρισμού όπλου, αλλά θεωρώ ότι δεν περιστρέφονται εύκολα και συχνά χαλάνε. Χρησιμοποιώ κέντρο (αφαλό) από τροχό ποδηλάτου ταχείας απελευθέρωσης (οποιοδήποτε κατάστημα ποδηλάτων θα έχει) από τον οποία έχω κόψει τις φλάντζες και στη συνέχεια τον τρόχισα. Σιγουρεύτηκα για την καλή κατάσταση των ρουλεμάν, τα χαλάρωσα λίγο και τα λίπανα με λεπτό γράσο ή βαλβολίνη. Τα συναρμολογώ με την πλήμνη κοντά στο ένα άκρο του άξονα για να αφήσει ένα μεγαλύτερο τμήμα στο ένα άκρο. Βιδώνω ένα στάνταρ παξιμάδι (μερικές φορές ονομάζεται «παξιμάδι της πόλης» ή «αντι-κλεπτικό") με λίγη κόλλα σπειρωμάτων, και ανοίγω κόντρα τρύπα και μετά σπείρωμα για την σκουληκόβιδα allen που θα χρησιμοποιήσω για να σφίξω πάνω στη ωραία μου λαβή τη ράβδο λείανσης (το θέμα είναι πολύ SOS για τις εξετάσεις των μεταεξεταστέων τον επόμενο Σεπτέμβρη).
Η λαβή

Η ράβδος πρέπει να είναι άκαμπτη και ίσια και να παραμείνει έτσι για όλη την ώρα της δουλειάς, (σας θυμίζει τα νιάτα σας σε μερικούς εδώ μέσα έεε;) Η καλύτερη λύση που έχω βρει είναι σύρμα πιάνου σε μεγαλύτερα μεγέθη, πολύ περισσότερο άκαμπτο από ό, τι οι ράβδοι καθαρισμού.

Για να προετοιμάσετε τη ράβδο να κολλήσει καλά με το βύσμα θα πρέπει να  την τροχίσετε μέχρι πάχους το ½ του διαμετρήματος και να της χαράξετε με τη ψιλή λίμα κόντρα εγκοπές που θα βοηθήσουν να πακτωθεί στο βύσμα λείανσης. Τροχίστε και χαράξτε περίπου  2-3 εκ. της ράβδου (ή μια μεγάλη βίδα αν χρησιμοποιείτε CF ράβδο)
Η κεφαλή της ράβδου

Η κουτάλα χύτευσης μπορεί να είναι ένα κουτάλι που έχει επί τούτου σφυρηλατηθεί από κάποια λαμαρίνα ή ένα παλιό κουτάλι φαγητού που του λιμάρατε μια εγκοπή με τη λίμα σε μία άκρη, οτιδήποτε που χωράει τήγμα από περίπου 10 σφαιράκια μολύβδου. Θα χρειαστείτε ένα γκαζάκι για να λιώσετε το μόλυβδο και λίγο πάστα κόλλησης για να καθαρίσετε το τηγμένο μολύβι. Θα ήταν καλύτερα η τήξη και η χύτευση να γίνει έξω, αλλά τουλάχιστον φροντίστε για καλή κυκλοφορία του αέρα και προσέξτε για οτιδήποτε εύφλεκτο εκεί κοντά.

Αποσυναρμολογήστε το όπλο ώστε να επιτρέπεται η εύκολη πρόσβαση στην θαλάμη. Καλό είναι να αφαιρέσετε την κάννη και βεβαιωθείτε ότι ράβδος σας είναι αρκετή σε μήκος. Κόψτε τη βοηθητική ράβδο 5 εκ. μεγαλύτερη από ό, τι η κάννη και πλανίστε την άκρη της κάθετα. Αν αποφασίσετε να δουλέψετε το θέμα μέσα από το μπλόκ του όπλου (Benjamin και λοιπά pcp) σχίστε μερικά πλαστικά καλαμάκια κατά μήκος, αυτά θα προστατεύουν το μπλόκ σας. Σφίξτε την κάννη όχι κατακόρυφη αλλά περίπου 80deg γιατί πρέπει να χυτεύσετε το λιωμένο μόλυβδο υπό γωνία. Τυλίξτε τη ράβδο λείανσης με αρκετές στροφές τεφλόν ή οδοντικό νήμα περίπου μια ίντσα κάτω από το τμήμα με τις χαραγές στην άκρη της. Φροντίστε να έχει μια εύκολη ολίσθηση χωρίς διάκενα στην οπή, με τρόπο που η τριβή να αντέχει ίσα-ίσα το ίδιο βάρος της ράβδου (δεν έχει τη λαβή ακόμη).

Για να φτιάξετε βύσμα σε 0.177 μάλλον θα πρέπει να ζεστάνετε λιγάκι την κάννη. Έχω διαπιστώσει ότι ένα σημάδι από κραγιόν (κόκκινο κατά προτίμηση) λιώνει στην επιθυμητή θερμοκρασία. Στο 0,22 ίσως να μπορέσετε να χυτεύσετε σε κρύα ή απλά ζεστή κάννη. Μόλις η κάννη ζεσταθεί ή κάψει, με την άκρη της ράβδου μόλις να εξέχει, λιώστε την πρώτη ύλη (διατηρώντας την κάννη ζεστή, εδώ ένας βοηθός θα ήταν επιθυμητός) και όταν ο μόλυβδος είναι έτοιμος, σπρώξτε τη ράβδο λίγο κάτω περίπου 2-3 εκ για να κάνει χώρο για το βύσμα και χυτεύσετε. (Προσέξτε τα πόδια σας και οτιδήποτε άλλο στον πάγκο ή το πάτωμα). Συμπληρώστε την στάθμη του υγρού μολύβδου ως την κορώνα. Δώστε της ένα λεπτό ή κάπου τόσο για να πήξει και χτυπήστε μαλακά το άλλο άκρο της ράβδου σας για να φέρει το φρεσκοφτιαγμένο βύσμα περίπου 1.5 εκ. πάνω από το στόμιο. Θα πρέπει να δείτε ένα τέλειο καλούπι της οπής με την ελικοειδή ράβδωση να φαίνεται καθαρά. Αν όχι, προσπαθήσετε ξανά.
Το βύσμα

Όταν πετύχετε ένα καλό βύσμα, ξυρίστε κάθετα το άκρο του ακριβώς κάτω από την έξαρση που άφησε η κορώνα και χαράξτε μερικές ρηχές χαραγές γύρω από το βύσμα με μικρή τριγωνική λίμα. Αλείψτε κανα-δυο σταγόνες λαδιού πάνω του, και συνδέστε τη λαβή σας. Τραβήξτε προσεκτικά τη ράβδο προς τα πίσω μέχρι να δείτε το τεφλόν που έχετε τυλίξει στη ράβδο. (Θα πρέπει να δείτε τη ράβδο να περιστρέφεται καθώς το κάνετε αυτό). Φροντίστε με έναν στοπ ή άλλο τρόπο, σε καμιά περίσταση να μη μπορέσει το βύσμα να βγει ολόκληρο έξω απ την κάννη. Αν αυτό συμβεί θα πρέπει να χυτεύσετε νέο απ την αρχή. Σπρώξτε τη τώρα μέχρι να ξεπροβάλλουν έξω από το στόμιο της κάννης μέχρι να φανούν οι χαραγές του βύσματος και αλείψτε λίγο πάστα λείανσης στις χαραγές. Μετά τραβήξτε τη βέργα πίσω περίπου 2-3 εκ και σφίξτε-ρυθμίστε τη λαβή σας με τρόπο ώστε όταν σπρώχνετε να στοπάρει πάνω στην άκρη της κάννης ή του μπλοκ, ανάλογα. Μια ροδέλα βρύσης στη ράβδο εξυπηρετεί καλά σαν προφυλακτήρας. Σημειώστε πως αν δεν δουλέψετε το μπροστά τελευταίο εκατοστό της κάννης μπορείτε να καταλήξετε με ένα μικρό τσοκ!

Τώρα, το έργο ξεκινά ... Όπως παλινδρομεί το βύσμα πίσω και εμπρός μέσα από την κάννη, αισθάνεστε περιοχές με αντίσταση, κατά πάσα πιθανότητα τις ίδιες περιοχές που χαρτογραφήσατε με τη βολίδα σας. Επικεντρωθείτε σε αυτά τα σημεία, έως ότου χαλαρώσει η αντίσταση. Όταν το βύσμα τρέχει αρκετά εύκολα, βρείτε ένα χαλαρό σημείο, βάλτε απ το στόμιο της κάννης τη βοηθητική ράβδο κρούσης ώσπου να αγγίξει την κεφαλή του βύσματος και κοπανήστε μια φορά με τη βαριοπούλα. Το βύσμα θα πρέπει να το αισθάνεστε πάλι σφιχτά στην κάννη. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται, προσθέτοντας μία σταγόνα λαδιού στο στόμιο της κάννης περιστασιακά, έως ότου αισθάνεστε πλέον τη ράβδο το ίδιο σε όλα τα μέρη της κάννης. Στις αρχές αυτής της διαδικασίας όταν το βύσμα έχει χαλαρώσει και λίγο πριν από την πρώτη κρούση που είδαμε πιο πριν, κάντε μια τελευταία παλινδρόμηση, από το σημείο που ξεπροβάλει στο στόμιο ως το σημείο να ξεπροβάλλει στο λαιμό της θαλάμης. Προσέξτε όμως μην ξεπεταχτεί ολόκληρο το βύσμα έξω από την οπή, λάθος μεγάλο όπως είδαμε πριν. Επίσης μη τρίβετε τη ράβδο στον αυλό της κάννης ή του μπλοκ. Κατά τη διαδικασία σκουπίζετε οτιδήποτε πάστα ή λάδι βλέπετε πάνω στη ράβδο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Εάν δεν έχετε καλό αποτέλεσμα που να το αισθάνεστε καλά μετά από περίπου 100 παλινδρομήσεις, είναι μια καλή ιδέα να χυτεύσετε νέο βύσμα. Το παλιό θα έχει μάλλον φθαρεί και υπάρχει κίνδυνος για στρογγυλοποίηση τις άκρες των εξάρσεων (lands) των ραβδώσεων.

Όταν έχετε μια κάννη που επιτέλους την αισθάνεστε εντάξει (ή απλά χάσατε την υπομονή σας) τότε σταματήστε. Θυμηθείτε, δεν είναι ανάγκη να πάρετε τέλεια αποτελέσματα αυτή τη φορά, μπορείτε να επαναλάβετε τη διαδικασία σε άλλη χρονική στιγμή. Καθαρίστε την κάννη, θαλάμη, κλπ προσεκτικά. Δεν θέλετε πάστα λείανσης στα σπλάχνα του όπλου σας. Επανασυναρμολογήστε το όπλο και πάμε για δοκιμή. Θα ήθελα να συστήσω τη χρήση βολίδων με λιγάκι λίπανση από την πρώτη στιγμή. Η κάννη πλέον είναι τόσο καθαρή όσο πρόκειται να είναι.

Έχω διαπιστώσει ότι λειασμένες κάννες
•   έχουν την τάση να πηγαίνουν πολλά είδη βολίδων δηλαδή να μην είναι απαιτητικές μόνο σ' ένα (εάν δεν είναι ήδη απαιτητικές σε επίπεδο υποδιαμετρήματος)
•   είναι πιο εύστοχες
•   χρειάζονται λιγότερο καθάρισμα.

Δοκιμάστε τα παραπάνω και πείτε μου να ξέρω πώς λειτουργεί σε εσάς ...
Scott Laughlin
Προστάτης της χλωρίδας και πανίδας με εργαλεία διαχείρισης άγριας ζωής

tieton


george1212