Ειδήσεις:

Γιατί το αεροβόλο είναι πρώτα απ' όλα διασκέδαση !!!

Κύριο μενού

Pellet drop ή πτώση βολίδας

Ξεκίνησε από Piperman, Μάρτιος 18, 2014, 01:56:41 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Piperman

Λοιπόν,υπηρέτησα πυρ/κό σαν τεχνικός βοηθός,
έβγαζα στοιχεία βολής για 8ιντσα,ΠΕΠ και μετά MLRS.
Όσο και αν σας φαίνεται (σε κάποιους τουλάχιστον) περίεργο,
η βολή του αεροβόλου είναι σχεδόν πανομοιόπυπη με αυτή του πυροβολικού.
Η τριβή από τον αέρα μηδενίζει σταδιακά την ταχύτητα,το οριζόντιο διάνυσμα της ταχύτητας όλο και μικραίνει,
το κατακόρυφο όλο και μεγαλώνει οπότε η συνισταμένη μετά κάποιο χρόνο γίνεται πρακτικά κατακόρυφη.
Αυτό τώρα που ζήτησε ο Γάτος δεν είναι ένα απλό 3πλό ολοκλήρωμα αλλά ένα σύστημα διαφορικών εξισώσεων.
Εγώ μόλις θυμήθηκα ότι είμαι σιδεράς...
Ο Γάτος είναι ζωοτέχνης  ;D ;D ;D ;D
Μόνο sex και αεροβόλα πλέον

macgyver

Παλιότερα,φτιάχνοντας ρουκέτες με μπουκάλια κόκα κόλας με ξύδι κ σόδα...και εκτοξεύοντας απ την ταράτσα  σε μπουρι σόμπας
πήγαιναν 30 μέτρα σφαίρα στα μέγιστο ύψος και μετά σκαγαν κάτω σα καρπούζι στα 33-35 μέτρα.

agior

#167
Παράθεση από: macgyver στις Μαΐου 07, 2016, 04:22:40 ΜΜ
Σύμφωνα λοιπόν με τη βαρυντικη θεωρία,σε μεγαλύτερη μάζα ασκείται μεγαλύτερη κάθετη δύναμη λόγω βαρύτητας.
Ο λογως που κατά περίεργο τρόπο τα βαριά σφαιρακια πανε πιο ψηλά όπως έχουμε διαπιστώσει είναι άλλος.
Επειδή όμως δεν τον έχω βρει ακόμα  :) :) >:(...δε μπορώ να πω κάτι επ αυτου

Επιτέλους, ευτυχής που σας ξαναβρίσκω :D

Φίλε μαγκάιβερ, αυτό που περιγράφεις, εκτός από την ενδεχόμενη εξήγηση με την αναπήδηση της κάνης από ανάκρουση που έγραψε ο PIPERMAN (που δεν εξηγεί όμως γιατί το ΙΔΙΟ όπλο, με την ίδια ανάκρουση, ρίχνει ψηλότερα τα βαρύτερα), οφείλεται και στην τριβή, περιγράφεται στο νόμο του Stokes (F = 6πηrυ, όπου r η ακτίνα της σφαίρας) που χοντρικά λέει ότι όσο περισσότερη διατομή έχει μια σφαίρα κινούμενη ομαλά μέσα σε ρευστό, τόσο μεγαλύτερη είναι η τριβή F, της οποία το άνυσμα ασφαλώς και αναλύεται στους δυο άξονες που αναλύεται η κίνηση του βλήματος, η οριζόντια συνιστώσα είναι η οπισθέλκουσα και η κατακόρυφη είναι η αντίσταση στην πτώση. Το βαρύτερο (με μεγαλύτερη διατομή) αντιστέκεται περισσότερο στην πτώση του.

Προστάτης της χλωρίδας και πανίδας με εργαλεία διαχείρισης άγριας ζωής

macgyver

#168
Άρα συμφωνείς μαυτοπου έγραψα πιο πριν ότι ημια συνιστώσα της τριβής κοντράρει τη βαρύτητα,έχουν δηλαδή αντίθετη φορά...
Ακούγεται περίεργο αλλά η φυσική ετσι λεει

Piperman

Δεν είναι περίεργο,αρκεί να μιλάμε για βλήματα που εξέρχονται της κάνης με την ίδια ταχύτητα.
Ας μην ξανακάνουμε όλη την κουβέντα απ' την αρχή,
στο ίδιο διαμέτρημα ισχύουν αυτά που λέμε πιο πάνω και επιβεβαιώνουν όλα τα βαλιστικά προγράμματα.
Όποιο φεύγει γρηγορότερα πέφτει συγκριτικά λιγότερο.

Μόνο sex και αεροβόλα πλέον

macgyver

Το βαρύτερο δε φεύγει γρηγορότερα.
Το παλικάρι μιλάει για το ίδιο όπλο άρα το βαρύτερο φεύγει πιο αργά  η στην καλύτερη το ίδιο με ένα πιο λαφρυ.

Piperman

Τελευταία τοποθέτηση μια και δε θες τελικά να καταλάβεις.
Αν φύγει πιο αργά η πτώση θα είναι μεγαλύτερη.Τέλος.
Μόνο sex και αεροβόλα πλέον

Piperman

Παράθεση από: agior στις Μαΐου 12, 2016, 08:19:03 ΠΜ
Παράθεση από: macgyver στις Μαΐου 07, 2016, 04:22:40 ΜΜ
Σύμφωνα λοιπόν με τη βαρυντικη θεωρία,σε μεγαλύτερη μάζα ασκείται μεγαλύτερη κάθετη δύναμη λόγω βαρύτητας.
Ο λογως που κατά περίεργο τρόπο τα βαριά σφαιρακια πανε πιο ψηλά όπως έχουμε διαπιστώσει είναι άλλος.
Επειδή όμως δεν τον έχω βρει ακόμα  :) :) >:(...δε μπορώ να πω κάτι επ αυτου

Επιτέλους, ευτυχής που σας ξαναβρίσκω :D

Φίλε μαγκάιβερ, αυτό που περιγράφεις, εκτός από την ενδεχόμενη εξήγηση με την αναπήδηση της κάνης από ανάκρουση που έγραψε ο PIPERMAN (που δεν εξηγεί όμως γιατί το ΙΔΙΟ όπλο, με την ίδια ανάκρουση, ρίχνει ψηλότερα τα βαρύτερα), οφείλεται και στην τριβή, περιγράφεται στο νόμο του Stokes (F = 6πηrυ, όπου r η ακτίνα της σφαίρας) που χοντρικά λέει ότι όσο περισσότερη διατομή έχει μια σφαίρα κινούμενη ομαλά μέσα σε ρευστό, τόσο μεγαλύτερη είναι η τριβή F, της οποία το άνυσμα ασφαλώς και αναλύεται στους δυο άξονες που αναλύεται η κίνηση του βλήματος, η οριζόντια συνιστώσα είναι η οπισθέλκουσα και η κατακόρυφη είναι η αντίσταση στην πτώση. Το βαρύτερο (με μεγαλύτερη διατομή) αντιστέκεται περισσότερο στην πτώση του.



Ο νόμος του stokes αφήνει τη μάζα απ' έξω και αναφέρεται μόνο στη διάμετρο,αφορά δε σφαιρικά αντικείμενα.
Αν κατά υπέρβαση θεωρήσουμε ότι ισχύει και τα βλήματα αυτό που λέει είναι ότι στο ίδιο βάρος αυτό με το μεγαλύτερο
διαμέτρημα πετάει καλύτερα,δηλαδή ότι έχει καλύτερο βαλλιστικό συντελεστή.
Το έχουμε όμως ήδη αναλύσει σαφώς εκτενέστερα στη δεύτερη σελίδα του θέματος  :)

Μόνο sex και αεροβόλα πλέον

macgyver

Παράθεση από: PIPERMAN στις Μαΐου 12, 2016, 11:04:59 ΜΜ
Τελευταία τοποθέτηση μια και δε θες τελικά να καταλάβεις.
Αν φύγει πιο αργά η πτώση θα είναι μεγαλύτερη.Τέλος.

Πιο γρήγορα δε παίζει να φυγει αφού είναι βαρύτερο.
Αν το θέμα έκλεισε για σένα τότε σβήστο και τέλος.
Αυτός που κάνει πως δεν καταλαβαίνει δεν είμαι εγώ.

macgyver

#174
Παραπάνω γραφεις...οποιο φευγει γρηγορότερα πέφτει συγκριτικά λιγότερο.
Όλοι ξέρουμε πιο φεύγει γρηγορότερα.

Και πολλοί βλέπουν ότι πολλές φορές δεν πέφτει λιγότερο αλλά περισσότερο.
Προφανώς το έχεις αναλύσει αλλά προφανώς δεν έχουν πεισθεί όλοι με την εξήγηση
Εδώ ισχυριζοσουν ότι δεν υπάρχει κάθετη συνιστώσα της τριβής επειδή όπως έλεγες το βλήμα πάει ευθεία...
Κάτι σα να λες η γη είναι επίπεδη και απαιτείς κιολας να κλείσει κ το θέμα.
Άραξε

macgyver

Και για να το καταλάβεις θα στο πω όσο πιο απλά γίνεται...
Η τριβή λειτουργεί ως άνωση.

Και γιαυτο κάποια απ τα βαρια(που πολλές φορές σημαίνει και πιο ογκώδη κ επομένως δέχονται μεγαλύτερη τριβή)
χτυπάν πιο ψηλά. Επειδή η τριβή δεν τα αφήνει να πέσουν όσο ένα με λιγότερο όγκο.
Αυτή είναι η εξήγηση.


Το ότι κάποιος ξέρει πολλά πράγματα,δεν τον κάνει παντογνώστη ούτε στερει από τους άλλους το δικαίωμα να ξέρουν κάτι και αυτοί
Κ τέλος κανείς δεν είναι "άσφαλτος" που λέει κ η Αντζελα.
Αυτά από έναν άσχετο

macgyver

#176
Για να το πάω ένα βήμα παραπέρα...θα βάλω τον παράγοντα ειδικό βάρος βλήματος σε συνδυασμό με το βαλιστικο συντελεστή.

Μιλώντας πάντα για το ίδιο όπλο,με διαφορετικα σφαιρακια...
Ειδικό βάρος είναι το πηλίκο της μάζας δια του όγκου.


Αυτό που κανείς μέχρι στιγμής δεν έχει απαντήσει είναι γιατί δε συμβαίνει πάντα το ίδιο.
Το βαρύ να πάει πιο ψηλά αλλά να συμβαίνει κάποιες φορές,λίγες ή πολλές

Αν έχουμε ένα σφαιρακι έστω 10 γραμαρια με όγκο 10 κυβικα εκατοστά τότε η πυκνότητα του θα είναι 1.
Αυτό το σφαιρακι θα έχει μια πτώση στα 100 μέτρα έστω 10 εκατοστά.
Αν μπορούσαμε να κρατήσουμε το βάρος του ίδιο και ταυτόχρονα να διπλασιάσουμε τον όγκο του,να το κανουμε δηλαδη πιο κουφιο εσωτερικα ,πιο πιστεύεται θα ήταν το αποτέλεσμα ως προς την πτώση?Αν δηλαδή είχε πυκνότητα 0,5 μισή δηλαδή απ το προηγούμενο.

Χωρίς να έχω γνώση από εμπειρία,θεωρητικσ αυτό θα δημιουργούσε μεγαλύτερη τριβή.
Απ τη μια μεριά θα του έκοβε ταχύτητα από την άλλη όμως θα δημιουργούσε διπλάσιο διανισμα ανελθούσας τριβής που θα κοντραρε πιο πολύ τη βαρύτητα.
Πιο απ τα δύο θα επηρέαζε πιο πολύ την πτώση?

Δυστυχώς εδώ παρεμβαίνει κ ο παράγοντας αεροδυναμική και το πρόβλημα περιπλέκεται πολύ.
Τη λύση μπορεί να δώσει μόνο ο γάτος ρίχνοντας μια τουφεκιά κ μετά να μας πει το αποτέλεσμα της νεκροψίας.
Δυστυχώς η ευτυχώς  η πράξη,υπερέχει της θεωρίας  μερικές φορές ειδικά όταν η θεωρία  είναι ελλιπής η λάθος.
Εξάλλου γιαυτο λέγεται θεωρία και όχι νόμος ή αξίωμα,κάτι που δε θα σήκωνε κουβέντα.
Εμείς εδώ τώρα λέμε θεωρίες
Και για να απαντήσω στο ερώτημα που έθεσα πριν,πιστεύω ότι αυτό με το μεγαλύτερο ογκο(σταθερό πάντα βάρος) θα πήγαινε πιο ψηλά.
Δε μπορώ να το αποδείξω υποπτεύομαι όμως οτι θα λειτουργούσε όπως η μπανάνα στη θαλλασα.
Η τα μπρατσακια η το σωσίβιο,δε θα το άφηνε να βουλιάξει τόσο γρήγορα.
Όπως ένα μπαλόνι δηλαδή.


Christopher

Ο Πιπερμαν εγραψε για τελευταια τοποθετηση από μερους του.

Δεν απαιτησε να κλεισει το θεμα.
TX 200 HC 5.5  .kit v-mach
Hw 95 4.5  kit v-mach
Hw 97 4.5   kit v-mach
Hw 30s 4.5 kit vortek
Diana 75 4.5
Elgamo 300 4.5
Hw 100 fsb 5.5
Air Wolf Mvt 5.5
Steyr LG 110 FT 4.5

Piperman

Παράθεση από: macgyver στις Μαΐου 13, 2016, 12:16:44 ΠΜ
Κάτι σα να λες η γη είναι επίπεδη και απαιτείς κιολας να κλείσει κ το θέμα.
Άραξε

Εσύ άραξε.
Σου απάντησα έτσι μια και δηλώνεις μαθηματικός.
Τώρα συμφωνείς ότι η τριβή αντίθεται στην πτώση,πριν έλεγες ότι αν δεν υπήρχε στον κάθετο το βλήμα θα πήγαινε μέχρι την Κίνα.
Για όλους τους υπόλοιπους τα εξής :



Ποιές είναι οι συνιστώσες της ταχύτητας;
Μέχρι το σημείο μηδενισμού ή την κορύφωση  της πορείας του βλήματος η συνιστώσα είναι η Uai και αντίθεται στην πτώση.
Στην κορύφωση της πορείας η συνιστώσα είναι μηδέν.
Μετά την κορύφωση η συνιστώσα είναι η Ubi και συνίσταται στην πτώση.
Η συνεισφορά της τριβή στην πτώση ισούται (για να μη σας μπλέξω) με όλα τα επιμέρους αθροίσματα,
που επειδή από τη μέση και πέρα έχουν αντίθετο πρόσημο.
Η συνιστώσα σε κάθε περίπτωση ισούται με ταχύτητα επί ημίτονο της γωνίας.
Σε βολές br που επιδιώκουμε η στοχοθήκη να είναι στο ύψος του στόχου η γωνία είναι σχεδόν μηδενική
με το ημίτονο της να τείνει στο μηδέν (το ίδιο και οι όποιες συνιστώσες).
Στις 45ο η τιμή του ημιτόνου παίρνει τη μέγιστη τιμή (περίπου 0.7)
Οι συνιστώσες της τριβής τώρα είναι σε κάθε περίπτωση αντίθετες.
Και το συνολικό άθροισμα τείνει στο μηδέν.
Όλα τα βαλλιστικά προγράμματα το επιβεβαιώνουν και για όλα τα σφαιράκια.
Τέλος όταν λέμε "βάζω στο χ όπλο το ψ σφαιράκι και μου τα ρίχνει ψηλότερα" εννοούμε στο σημείο μηδενισμού.
Αυτό το πιο πιθανό σημαίνει ότι με τα βαριά πηδάει περισσότερο,τπτ άλλο.
Αν μηδενίσουμε ΚΑΙ με τα δύο σφαιράκια στο ΙΔΙΟ όπλο και μετρήσουμε πτώση σε διάφορες αποστάσεις
αυτό που θα φύγει γρηγορότερα θα έχει τη λιγότερη.
Λιγότερος χρόνος πτήσης.
Και πάντα η πράξη,ΠΑΝΤΑ,είναι σύμφωνη με τη θεωρία.
Ευτυχώς.
Μόνο sex και αεροβόλα πλέον

Piperman

Παράθεση από: macgyver στις Μαΐου 13, 2016, 01:21:14 ΠΜ
Για να το πάω ένα βήμα παραπέρα...θα βάλω τον παράγοντα ειδικό βάρος βλήματος σε συνδυασμό με το βαλιστικο συντελεστή.

Εγώ θα το πάω ακόμα παραπέρα και θα βάλω το χρώμα του κουτιού (σταθερά)
και το ειδικό κόστος βλήματος (πόσο τα αγοράσαμε / πόσα βλήματα έχει το κουτί).
Είσης το ειδικό κόστος όπλου (τιμή/βάρος όπλου).
Βέβαια βαλλιστικά δεν έχουν καμμιά σημασία όπως και το ειδικό βάρος του βλήματος αλλά πάμε το θέμα παραπέρα.
Στο καφενείο.
Μόνο sex και αεροβόλα πλέον